Opdracht avondschool

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarahke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2005
Hallo netwerkbeheerders/sters,

Mijn man doet avondschool informatica en da's niet altijd even gemakkelijk. Full-time werken in ploegen, 2 kleine kindjes en dan 4 dagen per week naar school.

Het einde van het jaar is in zicht, maar mijn man is nu toch de moed aan het verliezen. Hij moet een opdracht maken en ziet het bos niet meer door de bomen. Hij heeft al veel tijd verloren met op het internet te zoeken naar oplossingen of hulp, maar overal krijgt hij hetzelfde antwoord: "er is geen eenduidige manier van werken om een netwerk op te zetten". Kan best zijn, maar op deze manier gaat hij het ook nooit leren... iemand moet toch eens zeggen hoe hij moet beginnen...

Mijn vraag is nu: hij heeft al een deel gemaakt (de basis), maar is er misschien een netwerkbeheerder die eens concreet kan zeggen "en nu moet je je users daar zo aan toevoegen" of "dit is fout want...". Iemand die er iets van kent en alle dagen mee bezig is, kan de opdracht in een kwartiertje maken, maar mijn man is er al een hele tijd mee bezig...

Wie wil helpen ? Ik wil gewoon dat mijn man effe terug wat hulp krijgt zodat hij nu op het laatste moment niet opgeeft (is in zijn 4de jaar).

Ik kan de opdracht en zijn tekening doormailen. Het gaat wel niet over een thuisnetwerk, maar over een netwerk voor 1000 users (wist niet welk forum ik best kon gebruiken)

Hopelijk begrijpt iemand onder jullie de situatie,
Groetjes,
Sarah

Wil er best wel eens naar kijken.

Afhankelijk vanb wat exact de bedoeling is kies je een plan van aanpak, dus een eenduidige manier is er idd niet.

Mail het maar even naar Chris@ITInnovations.nl dan zal ik eens kijken wat ik eraan kan doen, wel de copmplete opdracht mailen en niet alleen het stukje waar je vast zit.
Mail tevens het stuk wat er al is.

Moet de opdracht in theorie worden beschreven of is het de bedoeling dat hij het ergenbs gaat uitvoeren ?

Afhankelijk van hoeveel tijd er in gaat zitten kan het wel even duren voor het klaar is, wanneer dient het uiterlijk klaar te zijn ?

En ik ben toch ook wel benieuwd naar de opdracht, als ik zo vrij mag zijn wil ik het ook wel zien.
mailjjw@tiscali.nl
is het adres waat het eventueel heen mag.

Zo wordt je toch aan alle kanten geholpen. :p

Superbedankt !!!

Ik ga jullie nu al superbedanken ! :-) Ik mail het zo meteen door...

Gewoon ter informatie voor al de rest geef ik hier al even de opdracht :

We zijn een bedrijf dat opleidingen aanbied met eigen domeinnaam, nl. opleiding.be
Meeste servers zijn Windows 2000 servers en de server van het domein opeleiding is rechtstreeks op het internet aangesloten en is een Windows 2003 server.

De IP gegevens zijn:
WAN IP 217.136.54.5
SubnetMask: 255.255.255.0
Gateway: 217.136.54.1
Primary DNS 195.238.2.21
Secondary DNS 195.238.2.22

In onze locatie zijn 2 klaslokalen. Deze hebben de respectievelijke domeinnaam nice en paris.
Deze lokalen beschikken elk over een Exchange server. Men wil ook dat de twee lokalen onderling gegevens (mails) kunnen uitwisselen. De server van het ene lokaal heeft ip-adres 192.168.123.254, de tweede server heeft ip-adres 192.168.2.254
Lokaal van domein nice heeft 10 pc’s, lokaal van paris heeft 15 pc’s.

Verder is er ook een administratief gedeelte waar ongeveer 1000 personen werken, deze moeten ook kunnen mailen. Bedrijf voorziet wireless faciliteit.

In onze netwerk configuratie is er ook een UNIX-server die wordt gebruikt om de database op te zetten.

Bedoeling is dat je aan de hand van deze informatie een structuur uittekent, van hoe deze situatie zal opgesteld moeten worden, incl. de ip-adressen, dns, netwerkcomponenten, servers, welke server versies… kortom alles wat nodig is om een communicatie onderling en met de buitenwereld te hebben + de configuratie ervan.
Hou rekening met security !
Er is geen budgettaire verplichting, maar verkwist geen geld, dat kost extra punten.

Ik hoop dat jullie er meer van snappen dan ik !! :-)
Alvast superbedankt,
Sarah

Nou ja superhelden, we doen ons best, uiteraard moet er wel even gezegd worden, we gaan niet de hele opdracht uitwerken, het moet wel een leer opdracht blijven, anders kun je zo kant klaar je huiswerk inleveren, dat is natuurlijk niet de bedoelling.
Ook al is het een leuke en lange opdracht en is het druk, tja school moet wel een beetje school blijven.

Mijn groot excuus daar ik er nog niets aan gedaan heb, het was een hele lange week op het werk....gewoon echt niet prettig....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan