opdracht blijft hangen in wachtrij - HP photosmart B110 series

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koetsje

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Beste mensen,
Ik heb nooit problemen met deze printer. Nu is laatst de printer verzet naar een andere plaats en we hebben toen alleen de stekker uit het stopcontact gehaald, verzet en weer in het stopcontact gestopt en printer weer aangezet. Alles staat op ok maar de prints blijven hangen in de wachtrij. Niet ben ik er verder niet megahandig in.
Wie kan mij snel helpen!

Alvast bedankt
Koetsje

Mag ik vragen of deze printer toevallig verbonden is met het draadloze netwerk?

Ga eens – via 'Start' en type 'SERVICES.MSC'. Dan kunt u namelijk - onder andere – de service in deze lijst genaamd 'Print Spooler' > opnieuw starten. Als dit gelukt is probeer eens om de print opdracht opnieuw uit te voeren.

Ik ben hier niet zo handig mee. Waar kan ik type Services.MSC vinden, kan het niet vinden onder de startknop.
Zou je het stapsgewijs willen aangeven alsjeblieft. Bedankt

Even een vraagje vooraf, Welke Windows versie gebruik je, Windows 7?

En nog een vraag: Staat op de printer niet een vast ip-adres ingesteld maar op DHCP? En heb je bij de poortinstellingen van de printer binnen Windows het toen geldende ip-adres ingevuld? Indien dit allemaal met ja: Print de netwerkinstellingen van de printer uit en verander in je Windows printer bij Poortinstellingen het ip-adres van de poort naar het nieuwe ip-adres van de printer.

[Uitleg: Ik verwacht dat de printer sinds de verhuizing een ander ip-adres heeft dan van vóór de verhuizing.]

Tijs.

Even voor de duidelijkheid, de printer is niet verhuisd van adres maar van kamer in hetzelfde huis.
Hoe en waar kan ik de gevraagde IP adressen vinden en wat is DHCP. Je hebt hier wel te maken met iemand die hier helemaal niet handig in is. Graag aangeven waar ik het kan terugvinden, graag de stappen er naartoe.

Wat tijs bedoeld is het netwerk IP adres van het LAN *(local area network) dus iets als 192.168.1.xx

Even voor de duidelijkheid kan u misschien een screenshot posten of opnoemen met wat je te zien krijgt in het lijstje als je bij Start en dan in de zoek balk "SERVICES.MSC" type?

Zie hier, vanaf "Oplossing twee: De printerpoort configureren" voor instructies voor het afdrukken van de netwerkinstellingen van de printer én het veranderen van het ip-adres in de printerpoort van Windows.

Tijs.

Als ik bovenstaande uitvoer krijg ik een gigantische lijst 'services (lokaal)' te zien maar ik zie geen IP adres. Ik heb dit nummer wel vaker gezien maar vraag me niet waar. Wat kan ik nog meer doen? En hoe kan ik een printscreen posten? Ik ben nl voor het eerst op deze site.

Ik heb wat gevonden onder:
Draadloos LAN-adapter voor draadloze netwerkverbinding: IPv4-adres 192.168.2.2
Kan je hier wat mee? En nu?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is jouw ip-adres, maar het gaat om het verbinden van jouw Windows met het ip-adres van de printer. Verder is van belang welk ip-adres er in de poortinstelling staat in Windows, want die moet overeenkomen met het ip-adres van de printer.
Ik heb je al een link gegeven in posting #11 naar hoe je de huidige netwerkinstellingen van de printer eruit kunt krijgen (meld die terug) en ook hoe je de poortinstellingen van de printer in Windows (XP) kunt veranderen.

Tijs.

Aah mooi in deze gigantische lijst selecteer je een van de bovenste services die je ziet staan. 2> Druk nu op de P toets van je toetsen bord. 3> scrol naar der de service genaamd 'Print Spooler' 4. klik nu op De servive "opnieuw starten". 5> Probeer de print taak opnieuw uit te voeren...

Even voor de duidelijkheid ik was nog bij de eerste stappen van de troubleshoot bezig, Tijs heeft al een specifieke probleem oplossing in zicht. Het kan dus goed zijn dat wat Tijs meld de oplossing van je probleem is. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Jeetje wat een werk! dnties: ik heb de lijst doorgewerkt, moet zeggen dat mijn printer als groen staat aangevinkt (stond ie al). Daarna loop ik vast. Bij stap twee punt 2 staat:

2.Klik met de rechtermuisknop op het pictogram voor uw apparaat ( ) en controleer vervolgens de printerstatus aan de hand van de volgende richtlijnen:
◦Als de melding Printer on line gebruiken in het vervolgkeuzemenu verschijnt, is de printer offline. Klik op Printer on line gebruiken om de printer op online in te stellen.
◦Als de melding Afdrukken hervatten in het vervolgkeuzemenu verschijnt, werd de printer onderbroken. Klik op Afdrukken hervatten om het afdrukken opnieuw te starten.

Ik kom er niet helemaal uit, het is voor mij te ingewikkeld. AT4NOW: ik begrijp je tekst niet in tekstblok 15. selebteer je een van de bovenste services die je ziet staan. Waar en welke?
Jongens ik stop er voor vandaag mee, ik kom er gewoon niet uit. Voor jullie vast dagelijkse kost maar voor mij zeker niet!! Dit kost me giga veel tijd! Morgen weer een nieuwe dag.
Bedankt tot zover. Ik lees de reacties wel later.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan