• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opdracht buttons werkt niet meer in office microsoft excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

elloco

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hallo, ik heb een probleem waar ik er niet meer uitkom, en vraag graag jullie medewerking om dit op te lossen.

Ik heb op mij laptop Windows 7 en op mijn desktop Windows 8.

Ik heb op beide computers altijd goed kunnen werken met Excel 2007.

Van de ene op de andere dag kan ik de buttons op mijn Excel bestandjes niet meer gebruiken. zowel niet op mijn laptop als zowel de desktop.

Ik heb het op een ander laptop dan de mijne opnieuw geprobeerd en weer zijn de buttons niet te gebruiken, ze werken gewoon niet.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn waardoor de buttons van mijn bestandjes niet meer werken. Heeft microsoft via de update's zitten rommelen en iets aan excel gewijgd of zo, ik weet het echt niet meer.

Om te laten zien wat ik bedoel plaats ik een bestandje wat ik in het verleden van deze forum heb overgenomen, ben benieuwd of het bij jullie wel doet.Bekijk bijlage Voorraadbeheer(EA).xlsm

Met vriendelijke groet,
elloco

Hallo, bedankt voor uw snelle reactie.
Ik begrijp niet zo goed wat ik moet doen aan de hand van de link naar microsoft support, misschien dat je mij wil ondersteunen in deze vervelend probleem.

Wat ik wel heb gedaan is mijn systeem terug gezet naar eind november 2014, het heeft best lang geduurd voordat het klaar was en uiteindelijk gaf windows aan dat het niet was gelukt, het terug zetten van het systeem.

Toch klopt dat melding niet, want er zijn wel update's degelijk verwijdert en wel vanaf eind november 2014.

Ik ben bang dat als ik de update's weer binnen haal dat het probleem zich opnieuw gaat aandienen, maar ook op de andere laptop en de andere desktop is het probleem nog aanwezig, dan zou ik overal systeemherstel moeten uitvoeren, dat is niet echt de oplossing.

En natuurlijk is het onveilig zonder bijgewerkte windows.

Weet u misschien wat ik precies moet doen om dit probleem te kunnen oplossen, de link begrijp voor nu niet zo goed.

Hallo, bedankt voor uw snelle reactie.
Ik begrijp niet zo goed wat ik moet doen aan de hand van de link naar microsoft support, misschien dat je mij wil ondersteunen in deze vervelend probleem.

Wat ik wel heb gedaan is mijn systeem terug gezet naar eind november 2014, het heeft best lang geduurd voordat het klaar was en uiteindelijk gaf windows aan dat het niet was gelukt, het terug zetten van het systeem.

Toch klopt dat melding niet, want er zijn wel update's degelijk verwijdert en wel vanaf eind november 2014. Nu doet alle excel bestanden het weer zoals het hoort, dus het zat wel degelijk in de update's.

Ik ben bang dat als ik de update's weer binnen haal dat het probleem zich opnieuw gaat aandienen, maar ook op de andere laptop en de andere desktop is het probleem nog aanwezig, dan zou ik overal systeemherstel moeten uitvoeren, dat is niet echt de oplossing.

En natuurlijk is het onveilig zonder bijgewerkte windows.

Weet u misschien wat ik precies moet doen om dit probleem te kunnen oplossen, de link begrijp voor nu niet zo goed.

Weet je hoe je een command window moet starten? Doe dat dan en tik daar het volgende in:
del/s %temp%\*.exd

Druk dan op de Enter toets.
Er zullen dan wat bestanden worden verwijderd.
Sluit daarna het command window en test je knoppen.

Even een update op het verhaal.

1: Van de ene op het andere moment doet de button's op het laptop dat weer deed opeens het niet meer, ik kan wel er op klikken maar de actie verloopt niet.

2: ik heb wat je zei gedaan, maar er wordt gezegd toegang geweigerd, zie printscreen.

Wat doe ik mogelijk fout.

CMD opdracht.jpg

Start het commando scherm d.m.v. Uitvoeren als administrator.

Probleem zit 'm niet in het al dan niet starten "Als Administrator" maar ik zie Excel geopend staan op je schermafdruk!
Eerst Excel helemaal afsluiten, en dan zou de eerste instructie van Edmoor gewoon moeten werken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Scherp gezien :)

Toegevoegde acties, o.b.v. de instructie van Microsoft:
Met Excel helemaal afgesloten, in een CMD.EXE venster:
cd /d %appdata%
cd Microsoft
del /s *.exd

Tijs.

Heren bedankt,
Vier ogen zien meer dan 2, zes ogen zien meer dan 4, en zo kunnen we doorgaan.
dnties was zeker scherp, oké hier volgt het verslag van het vervolg:
1:CMD opgestart als administrator
2:Instructies opgevolgd, eerst is gelukt zie printscreen nr 2
3 Het toevoeging van dnties is gedeeltelijk gelukt het laatste gedeelte del /s *.exd ging niet zie ook weer printscreen nr 3

Getest hierna of het button van mijn excel wil werken en resultaat is dat als ik op het button klik, dan lijkt of er beweging is dus button wordt ingedrukt maar actie blijft achterwegen.

Nu lees ik op het net dat deze probleem veroorzaakt is door een update van 9 december 2014 zie:http://www.hanekamp.eu/update3025036, is er niet dan weer een update van microsoft welke deze actie automatisch hersteld.

Ik hoop dat jullie me misschien kunnen verder helpen, ik heb volgende week woensdag een presentatie bij een kledingbank en ik zit nu letterlijk met mijn handen in het haar van frustratie :shocked:
CMD scherm 2.jpg
CMD scherm 3.jpg

Ik heb jullie boven aan deze bericht bedankt maar ik wil alsnog aangeven dat ik het heel erg waardeert dat jullie me willen helpen :thumb:

Laatst bewerkt:
Het kan voorkomen dat er in %appdata% geen .exd bestanden staan, dus dat mijn laatste instructie dan niets oplevert is gewoon mogelijk. Niets om je zorgen over te maken.

Over het huidige gedrag van je button(s) na het verwijderen van de *.exd bestanden moet ik passen, dat is niet mijn competentie. Hopelijk heeft Edmoor (of anderen) hier nog tips/informatie over.

Tijs.

De knoppen doen het hier goed maar de code loopt vast. Ik denk vanavond wel tijd te hebben er even naar te kijken.

Oke edmoor, ik kan je nu melden dat het eerste voorbeeld welke ik hier geplaatst heb, nu prima doet.

Dus de buttons werken naar behoren.

Nu komt het vreemde, alle anderen excel bestanden met buttons welke altijd goed hebben gewerkt, doen het nog steeds niet.

Dat is toch vreemd ?

Nu ik jou post goed lees zou het ook kunnen dat de code bij mij ook vast loopt met de anderen excel bestanden, maar ze hebben het altijd goed gedaan.

Goed ik val je niet langer lastig, wacht gewoon op vanavond.

Als je voorbeeld document nu goed werkt is het wellicht beter om een document te plaatsen dat het nu niet doet.

Oke edmoor,

Ik stuur je hier een voorbeeld welke op mijn Desktop wel goed doet maar geplaatst naar mijn laptop niet meer werkt.

Ik ben bezig voor een kledingbank en de gegevens welke daar in zit heb ik gewijzigd in autos en onderdelen, dat in verband met privacy van de vrijwilligers.

Mijn presentatie welke ik woensdag ga geven werkt perfect op mijn desktop, maar zodra ik het van plaats wijzig van bv bureaublad naar een ander map dan doet het ook niet meer in de genoemde desktop.

Ook als ik naar mijn laptop verplaats want die moet ik meenemen naar mijn presentatie doet het ook niet meer op mijn laptop.

Het is zoals je ziet een beetje ingewikkeld verhaal.

In deze voorbeeld heb ik maar een button, bij mij wordt hij wel ingedrukt maar volgt geen actie.

Bekijk bijlage 3 Test programma vrijwilligers uitgiften 11-2-2015.xlsm

Die knop doet bij mij prima wat er volgens de code erachter moet gebeuren dus daar zal ik weinig over kunnen zeggen ben ik bang. Zet eens een breakpoint in CommandButton1_Click() en druk dan op de knop. Hij zou dan in de code moeten komen en daar een gele regel laten zien. Als dat niet gebeurt is er inderdaad iets mis met de knop zelf.

De button op het voorbeeld welke ik je nu heb gestuurd behoort bij CommandButton2_Click, dus daar is niet veel aan de hand, en ook de code doet hier niets aan toe, CommandButton1_Click behoorde bij een andere code dat niets meer toe deed, button heb ik een keer verwijderd en eigenlijk moest de code verwijdert worden, maar dat is niet belangrijk voor nu.

Het probleem is dat vanaf dat update van microsoft de bestandjes van de rel zijn, bij jou doet het prima, bij mij op mijn desktop doet het ook prima tot zover niets aan de hand ware het niet dat als ik het bestand op mijn laptop erop zet dan doet het dus niet, als ik de oorzaak zou kunnen achterhalen dan zou mijn presentatie programma welke nu op de laptop zit kunnen repareren.

Hoe dan ook met jullie aanwijzing kon ik nu op mijn laptop de Excel bestanden opnieuw aanmaken met buttons. Ik ga mijn presentatie opnieuw in elkaar zetten met zo veel mogelijk kopiëren en plakken tussen de bestandjes van mijn desktop en mijn nieuwe te maken bestand op mijn laptop, zodat ik op woensdag toch mijn presentatie kan geven.

Het is opnieuw een klere werk omdat mijn bestandprogramma presentatie zeer ver gevorderd was.

Als je misschien een verklaring weet waarom dat laatste bestandje wel op je pc doet en ook op mijn desktop het ook doet maar niet op mijn laptop dan hoor ik het graag van jou en misschien dat iemand anders hier op de forum de oorzaak van dit probleem weet.

Puf, Puf, het is toch een zeer warrige verhaal geworden.

Mocht er geen oplossing zijn voor nu, dan wil ik je graag bedanken voor al de moeite en tijd dat je hier ingestopt hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan