• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opdracht "Rang"

Status
Niet open voor verdere reacties.

adjin-san

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2005
Ik heb in bijlage een bestandje bijgevoegd.
De opdracht "Rang" blijkt hier rare kuren te vertonen.

Graag uw reactie.

Mvg

Bijlagen

Dat komt doordat de waarden N12 en N13 precies gelijk zijn.

Maak hier verschil in en dan is het wel goed
mvg Imod

Die waarden kan ik niet veranderen, dat zijn resultaten die zo moeten behouden blijven.

Het rare is op een ander formulier gebruik ik deze formule ook en dan geeft hij aan gelijke getallen dezelfde rangorde.

Hoi Adjin-San,

Geen slechte scores voor Darters! En dat allemaal in het formaatje Andy Fornham?

Let op ik ga je aanzetten tot competitievervalsing, maar het helpt wel :p
In de kolom Totaal neem je niet de som van G,J en M, maar je telt de laagste waarde erbij op:
=SOM(G6;J6;M6)-MAX(G6;J6;M6)+MIN(E6:M6)/100000000

Het resultaat is dat het totaal een fractie meer wordt dan de officiele telling. De kolom O kan vervolgens verwijderd worden.

Overigens de rare kuren van Excel zijn logisch (? niet echt) te verklaren. De scores in rij 11 en12 zijn exact gelijk, ook als het aantal decimalen wordt opgevoerd. Echter als de formule rest(N11;1) en rest(N12;1) worden ingevuld, dan blijkt er wel degelijk een superklein verschil te zijn.

Jeroen

Ter verduidelijking en nog even een bestandje met op blad 2 de formule die wel werkt?
Waarom dit verschil ?

Bijlagen

Als de waarden in N gelijk zijn dat moet de rangorde rekening houden met de kleinste waarden van deze piloot.
Daarom heb ik achter die tijd ook de kleinste waarden geplakt.

Is er hier een andere mogelijkheid ?

Hoi Adjin-San,

Ik vermoedde al enigszins dat jullie geen dart-clubje hadden. Ik zag de scores staan, "heavy" en heb natuurlijk het darten gevolgd de afgelopen week. vandaar de associatie.

Over het algemeen plak aan de punten een heel klein getalletje (competitievervalsing) zodanig dat het resultaat in het spreadsheet conform de officiele telling is, maar dat ver achter de komma een verschil wordt gerealiseerd.

50 punten wordt dehalve 50,00006211 (snelste ronde in 100-37,89 seconden). Aangezien de snellere ronde voor de minder snelle ronde moet komen neem je 100-rondetijd. Het mag natuurlijk nooit zo worden dat na veel heat een rijder extra punten verzameld. De som van de snelste tijden mag daarom nooit in de buurt van 0,5 punten komen!

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan