Opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardbakker

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2010
Hallo.

Deze opdracht moet ik maken voor school:
zoek 5 uitgebreide websites op

bol.com
amazon.com
cent.com
marktplaats.nl
plus nog 2

1site ID
2 pagina naam
3sub sections
4lokale navigatie
5.je ben hier
6 search

Alleen is zou niet weten wat nu een site id is. Pagina naam is gewoonals je bol kiest toch bijv. xbox360 games?

sub sections? ??

Lokale navigatie ??
Je bent hier ??
Search of er een search of zit?

kan iemand mij misschien helpen?,
alvast erg bedankt!

Hoi Richard,
Met wat hierboven staat, zou ik de opdracht niet kunnen maken!
Anders ook niet, want helpmij is er niet om vragen in opdrachten te beantwoorden. ;)

Maar als er geen enkele uitleg of vraag boven die 1,2,... 6 staat, vind ik het een wat vage opdracht.
Het begint al met: "zoek 5 uitgebreide websites op: bol, amazon, cent, marktplaats; plus nog 2". Dat zijn er 6 en geen 5. :p

Ad 1
Staat hier wel "site ID", of bedoelen ze "site IP" met de P van Pieter?

Ad 2
Met "pagina naam" zouden ze verschillende dingen kunnen bedoelen. Wat staat er in je theorieboek als omschrijving van "pagina-naam"? ("pagina-naam" in de code = in het jargon de "pagina-titel", of de bestandsnaam van de pagina?)(bij het eerste zal bedoeld zijn: de complete naamgeving in de code)

Ad 3
Ook "subsecties" kan verschillende betekenissen hebben. Waar hebben ze het over, als ze het over "secties" hebben? Dan weet je ook wat subsecties moeten zijn, en waar je die moet zoeken. Of bedoelen ze met "subsecties" gewoon "secties", omdat er geen hoofdsecties worden omschreven (krom taalgebruik, maar zelfs in opdrachten komt dat wel voor)? Mogelijkheden bv.:
  1. (Sub)secties binnen de code van een pagina (1): in de opmaak te onderscheiden blokken, of
  2. (Sub)secties binnen de code van een pagina (2): in de html gebruikte indeling in <h1>, <h2>, enz., of
  3. (Sub)secties in de site-opbouw: de structuur van de mappen en submappen waarin de onderwerpen/pagina's staan.

Ad 4
"Lokale navigatie" = hoe je binnen een site van de ene pagina op de andere kunt komen (denk ik). (Maar het zou ook nog kunnen betekenen: hoe je binnen een pagina navigeert: of er bladwijzers in zitten.)

Ad 5
"je bent hier" = waarschijnlijk: of ergens op de pagina's een routebeschrijving van de mappen zit, vanaf de homepage tot de pagina waar je bent. - Onduidelijk is, of je hier alleen ja/nee op moet zeggen, of dat je ook bv. de betreffende coderegels in de pagina moet aangeven, of het mechaniek achter die code (voor zover uit de pagina op te maken), enz.

Ad 6
"search" heeft met het zoekvenstertje te maken, maar wat vragen ze? Of een zoekvenster aanwezig is? Of: waar het zoekvenster in de code staat? Of: wat voor zoekmachine/zoekscript ze gebruiken? Enz.

Als dit alles niet duidelijker in de theorie of in de opdracht staat, zou ik denken: dan lopen je klasgenoten / opleidingsgenoten tegen hetzelfde probleem op.
En dan: hup! met z'n allen retour leraar, en om verduidelijking vragen! :)

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Misschien als je het niet snapt dat je het beter aan je leraar kan vragen je vraag is nogal onduidelijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan