Opdrachten formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Branco2801

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2013
Hallo allemaal,

Ik ben Branco Rensen en ik ben bezig met een website aan het maken waar klanten handleidingen kunnen downloaden voor allerlei onderdelen zoals windows XP, windows 7 en windows 8. Maar nu wil ik aan het eind van deze handleidingen een toets maken. Nu weet ik alleen niet hoe ik een formulier maak die meteen de antwoorden nakijkt die worden ingevoerd en hier uit komt dan een cijfer. Is er iemand die toevallig zo een script heeft met een MySql database erbij?

Met vriendelijke groet,
Branco rensen
Br-ITDiensten

Laatst bewerkt:
Een script en database wil niemand je waarschijnlijk geven. Wat heb je zelf gedaan en wat snap je niet? PHP biedt ondersteuning voor mysql, je kan hier veel informatie over vinden op google. Verder als je wilt checken of je formulier juist is ingevuld, gebruik JavaScript (dit is een scripttaal die in je browser werkt, niet op de server).

@NewbiProgrammer Ik heb zelf alleen het HTML formulier gemaakt. dus de paginas waar het formulier opstaat. Maar alleen de check en het PHP gedeelte lukt me verder niet.

Kun je wel met php werken? Want zo ingewikkeld is het niet toch, om het te laten controleren?

Br-ITDiensten, IT is meer dan alleen met dreamweaver een leuk plaatje in elkaar knutselen ;)

Kun je wel met php werken? Want zo ingewikkeld is het niet toch, om het te laten controleren?

Ik kan php lezen. Maar zelf schrijven gaat me iets te ver. Dit lukt me niet zo goed. Ik kan wel een aantal functies maar zoiets schrijven lukt me niet helaas.

In het html form zeg je dat die de antwoorden met POST naar een bestandje, laten we even 'check.php' zeggen
Code:
<form action='check.php' method='post'>
Antwoord 1:<input type='text' name='antwoord1'/>
<input type='submit' value='Controleer!'/>
</form>
Zoiets word je form dan.
In check.php kun je alle verzonden waardes ontvangen door:
Code:
$_POST['name']
Dus voor antwoord 1 word dat:
Code:
$_POST['antwoord1']
Nu kun je mbv een if statement controlleren of het klopt:
Code:
if($_POST['name']=='het goede antwoord')
{echo 'Antwoord 1 klopt!';}
else
{echo 'Antwoorden 1 klopt niet!'}
<Kijk even goed, in een if statement gebruik je om te controleren of iets overeenkomt ==. Gebruik je één =, dan stelt die ze gelijk aan elkaar, dus:
Code:
$fruit = 'aardbei';
if($fruit=='aardbei')
{echo 'Je fruit is een aarbei!';}
Eerst zeg je dat je var (die in php altijd met $ begint) fruit aardbei betekend (1 = teken). Dan bekijk je of dit aarbei is (2 = tekens).
Dat is het eigenlijk al. Dan kun je het nog fancy gaan maken met punten enzo, maar de basis blijft hetzelfde.
Verdiep je maar eens in php. Dit is een hele goede cursus, zorg dat je in ieder geval de basis kent. Dat is meer dan genoeg voor deze code.
http://w3schools.com/php/

Succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan