opdrachtknop bewerken

• Onderwerp starter Onderwerp starter HEZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HEZ

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2001
Hoi,

Ik heb een naw database ontworpen waarbij men dmv een formulier kan zoeken op persoon of organisatienaam. Ik heb alle velden hierbij vergrendeld waardoor bewerkingen niet mogelijk zijn.

Nu wil ik graag een aparte opdrachtknop maken ´bewerken´ waardoor de vergrendelde velden ontgrendeld worden en dus bewerkingen toegestaan zijn en de opdrachtknop veranderd in ´bekijken´om terug te keren naar de vergrendelde toestand.

Dit zal ik met een macro moet maken maar hoe?? kan iemand me helpen, door aanwijzingen te geven.

Thx

Maak een nieuw identiek formulier waarin alle velden zijn ontgrendeld. Met de opdrachtknop op het vergrendelde formulier open je het nieuwe formulier en sluit je het vergrendelde formulier. Op het nieuwe formulier maak je een opdrachtknop die het omgekeerde doet

dit moet niet noodzakelijk met een macro, er bestaat ook een andere oplossing :

indien je een knop aangemaakt hebt, dan kan je daarvan de VisualBasic-code bekijken.

Ofwel klik je in de ontwerpweergave met de rechtermuisknop op de knop, waarna je op gebeurtenis opbouwen klikt,

Ofwel ga je in het menu Extra (Tools) naar Macro en vervolgens naar Visual Basic Editor.

Dan kome je in de VisualBasic-editor terecht.
wanneer je daar de naam van de knop, gevolgd door punt, gevolgd door enable = false zet (dus bvb btnKnop1.enabled = False) dan zal uw knop uitgegrijsd worden, zet je de property op True, dan zal hij terug aanklikbaar gemaakt worden. Hopelijk graak je hier wat wijzer uit ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan