• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opdrachtknop hoe werkt het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

grema

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
@diegene die mij weer even kan helpen.

'k Zoek een knop te plaatsen om een kolom met getallen (die als basis dient in een ander bestand) aan te passen via de knop "B" of "P" zonder het volledige basisbestand en alle bijhorende formules te moeten aanpassen.

In bijlage : vb.

Laatst bewerkt:
het mag ook met een " selectie vakje " zou hetzelfde resultaat moeten geven , vermoedt ik

thanks

grema

Beste Grema,

Via Extra > Macro > Nieuwe macro opnemen, krijg je een venster te zien waarin je een sneltoets kunt kiezen. Klik in het vierkantje, en toets dan Shift+B in.
Op deze manier kun je de macro starten via Ctrl+Shft+B.
Voer je handelingen uit op kolom B en sluit de macro weer af.
Via Alt+F11 kom je in de VBA-editor om te kunnen zien wat je gemaakt hebt.

Een knop maak ik doorgaans via de werkbalk Tekenen omdat je daar veel mogelijkheden hebt. Ik ga dan via Autovormen > Basisvormen en kies een knop uit.
Klik met de rechter muisknop op de rand van de knop, en kies macro toevoegen. Klik op OK.

Succes,

Richard

beste Richard,

ik geraak tot aan : "Voer je handelingen uit op kolom B en sluit de macro weer af. "

Waar moet ik de formule plaatsen om via deze knop de functies vanzelf aan te passen en welke formule moet ik precies plaatsen ?

Kan je nog even helpen ??

grema

ter verduidelijking even nog wat de bedoeling is :

dat in Blad 2 cellen C5 TOT C9 worden aangepast met faktor op Blad 1 zijnde ( 1.15 ) afkomstig van Blad 1 de cel F 5

of niet worden aangepast indien ik " P " activeer

.

grema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan