• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opdrachtknop vaste plaats scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

MuM111

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
Weet iemand of je opdrachtknoppen vast kunt zetten op bepaalde plaats in scherm?
Heb de rijen en kolommen al vast staan op B2 maar alle knoppen passen niet in de linkerbovenhoek.
Als ik naar rechts ga, dus kolommen verschuiven in beeld, dan verdwijnen mijn opdrachtknoppen.
Ik wil deze altijd in zicht blijven houden links boven in het scherm/werkblad.

Iemand oplossing of work around?

Bvd

Dat kan je oplossen door 'Titels' te blokkeren. Zoek onder beeld naar 'Blokkeren' dan kan je de bovenste rij of eerste kolom vastzetten...

Beste Spaarie,

ik heb de titels al geblokkeerd (kon gisteren niet op het nederlandse benaming komen, werk met Duitse versie ;) ).
Nu vallen er 2 buiten de titels en die verschuiven dus mee met de kolommen.
Ik dacht misschien is het een parameter oid maar kan het niet direct vinden.

Alle sugesties of oplossingen zijn nog altijd welkom :)
Bvd

Ik heb dat eens een keer opgelost door van de bovenste rij de rijhoogte groter te maken, te blokkeren en toen de knoppen in die hoge eerste rij te plaatsen. Ik kon er toen flink wat knoppen kwijt.
Ik vind het een paardenmiddel, maar voor mij voldeed het wel. Misschien heb je er wat aan.

Kees

Beste Kees,

heb idd de 1e rij al 35 hoog voor de knoppen, zou deze dan nog hoger moeten maken zodat er 2 knoppen boven elkaar staan of de knoppen kleiner :confused:

Blijft behelpen maar een work around is altijd wel gevonden maar zou zoveel mooier en praktischer kunnen ;)
Ik ga er van uit dat er in de nieuwere versie's (werk nu met 2003) dit ook niet opgelost is met een parameter, anders zou er wellicht al iemand gereageerd hebben.

iig bedankt voor de reaktie's :thumb:

Ik heb hier iets gelijkaardigs staan, maar dan moet je een voorbeeldbestandje plaatsen met de knoppen die je nu gebruikt erin.

MuM111,

Kun je de knoppen niet in een Userform Plaatsen?

Met deze code zou die dan op een vaste plaats komen en kun je scrollen.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  Me.Left = 50 
  Me.Top = 210
End Sub

Hierbij ook een plaatje van de Eigenschappen van Het Formulier.

Bijlagen

• Userform Eigenschappen.jpg
    Userform Eigenschappen.jpg
    45,6 KB · Weergaven: 144
Laatst bewerkt:
In de bladmodule van je werkblad AB-VJA.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    With ActiveWindow.VisibleRange.Resize(1, 1).Offset((ActiveWindow.Panes(ActiveWindow.Panes.Count).ScrollRow - 1) * -1, 0)
        ActiveSheet.OLEObjects("CommandButton6").Top = .Top + 5: ActiveSheet.OLEObjects("CommandButton6").Left = .Left + 5
        ActiveSheet.OLEObjects("CommandButton7").Top = .Top + 5: ActiveSheet.OLEObjects("CommandButton7").Left = .Left + 85
    End With
End Sub

Beste Rudi,

heb het erin gezet maar zie geen verschil, knoppen schuiven nog steeds mee.
Heb het ook in het voorbeeldbestand gezet maar daar schuiven ze ook gewoon mee.
Ik hoef toch verder niets te doen of te activeren?
Ik werk trouwens met V2003 mocht dit wat uitmaken.
Bedankt voor je moeite :thumb:
maar ik denk dat ik de knoppen aanpas in grootte zodat ze binnen de titels vallen.

In de bladmodule van je werkblad AB-VJA.
En je moet uiteraard een cel selecteren in het zichtbare window om de macro te activeren ( Selection_Change eventmacro)

Laatst bewerkt:
Beste Rudi,

ik had hem in juiste module geplaatst.
Het gaat idd goed als je in de cellen zelf naar rechts gaat, schuiven de kolommen op en knoppen blijven staan :thumb:
Alleen heb ik ook een "groepering" van kolommen en als ik die gebruik verschuiven de knoppen wel.

Ik heb inmiddels grootte van de knoppen aangepast dus gaat nu goed, mits er geen nieuwe bij komen ;)

Bedankt voor je oplossing die zeker werkt als je alleen door de kolommen schuift.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan