Opdrachtprompt Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
1.013
Ik heb een vraag over de Opdrachtprompt in Windows 8.

Ik heb een Nederlandse versie van Windows 8 (Enterprise), echter de Opdrachtprompt met bijbehorende interne opdrachten is bijna volledig in het Engels. Als ik bijvoorbeeld de Opdrachtprompt opstart wordt bovenin wel 'Alle rechten voorbehouden' weergegeven, maar als ik vervolgens dir, chkdsk of ongeacht welke andere opdracht uitvoer, is alles in het Engels.

Het stoort niet, het valt alleen op, omdat vóór Windows 8 bij een Nederlandse versie van Windows de Opdrachtprompt wel altijd in het Nederlands is geweest.

Kan iemand mij hier wat meer duidelijkheid over geven? Bestaat er wellicht een mogelijkheid om de Opdrachtprompt om te zetten naar Nederlands?

cmd_win8.PNG
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tobias zie je vraag al een tijdje open staan. Probeer eens, klik op de opdrachtprompt dan rechtsklikje en openen als administrator.

Het zal wel niet maar ja nooit geschoten is altijd mis.

Heb je een schone installatie gedaan van Windows 8, of heb je een upgrade gedaan. Een schone installatie is dan denk ik de beste optie.

Het zijn maar wat gedachtes. Ik ben niet bekend met het fenomeen in het Engels van die c prompt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, manamana.

Uitvoeren als administrator levert helaas geen verschil op.
De installatie van Windows 8 is een schone installatie (ik doe overigens nooit een upgrade).
 
Misschien een dolle gedachte hoe is het met je taalinstellingen. Zomaar een schot in de lucht. :D

land en taal.jpg

schrijf even op hoe het stond, staat. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn instellingen komen overeen met de jouwe. Het dialoogvenster van Windows 7 verschilt met dat van Windows 8, voor land is de optie 'Aanpassen aan Windows-weergavetaal' geselecteerd (welke dus Nederlands is), en het toetsenbord is ook Verenigde Staten-internationaal.
 
Dus die dolle gedachte is het dus ook niet. Mhh dit is echt iets problematisch. Activeren?? Alle updates heb je al lang natuurlijk. Nieuwe installatie heeft ook geen zin. Dan weet ik het eerlijk gezegd verder ook niet.:confused:
 
Ik heb gebruik gemaakt van een KMS-server voor activatie voor 180 dagen, deze activering wordt elke dag vernieuwd. Ik heb inderdaad ook al alle updates geïnstalleerd.

Het maakt verder niet uit hoor, bedankt voor de hulp! :thumb:
 
Ik deed het graag. Op het moment dat je het bericht van jou aan het typen was zo ongeveer, vond ik inderdaad dit over KMS, in deze weblog voor wat het waard is. Dan denk ik dat daar ergens de kneep zit. Klikje
 
Volgens mij heb ik bij het installeren en activeren van Windows ook een MAK-(volume)productcode gebruikt. Ik ben nooit een foutmelding tegengekomen als vermeld op de genoemde website.

Overigens bestond het probleem ook al toen ik Windows nog niet had geactiveerd.
 
Oef, dus mee leren leven. Ik vond het wel interessant allemaal. Jammer dat ik je niet verder kan helpen. Groetjes Manamana en jij ook bedankt. ;)
 
Geen probleem! Het was overigens geen probleem voor mij, ik heb de Opdrachtprompt nog af en toe nodig voor het maken van directorylijsten, dus het viel me al snel op bij de overstap naar Windows 8. Eerder had ik al Windows 8 Pro op deze laptop gebruikt (op dezelfde wijze geactiveerd), daar was de Opdrachtprompt ook in het Engels.

In de toekomst ga ik misschien nog Windows Embedded 8 Standard proberen op deze laptop (Engelse versie en vervolgens Nederlands taalpakket installeren), misschien dat de situatie hier anders is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan