Opeens blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajuin

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Sedert enig tijd heb ik een probleem:
Terwijl ik in een programma zit (of op internet) vlieg ik opeens uit windows en krijg ik een blauw scherm (zie foto)
Als ik dan terug wil de pc opstarten is het meestal zo, dat het windows logo zwart scherm begint, daarna het blauw welkomscherm, maar dan terug direct het blauwe foutscherm.
Soms kan ik zelfs niet starten in de "veilige" mode.
En soms kan ik uren op de pc zitten en gebeurt er niets !
Weet iemand de oplossing?
(ik heb reeds de batterij van de bios vervangen en ook eens mijn geheugenlatje extra aangedrukt).
Ik lijk geen virus te hebben.
WAT????? HELP

Bijlagen

• S_rieu 013.jpg
    S_rieu 013.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 70
misschien eens het bestand win32k.sys eens vervangen vanaf de instalatie cdrom

Aant zoeken....
De foutmelding zou kunnen wijzen op een probleem met 1: virus 2: harde schijf controller 3: RAMgeheugen defect
Virus lijkt me voorlopig onwaarschijnlijk want de xp install heb ik maar enkele dagen geleden terug gedaan en ik heb er direct NAV opgezet.
RAM zal ik gaan testen met MEM86 maar eerst moet ik dat ISO bestand op een bootable CD zetten (ik denk daarvoor de trial versie van NERO te moeten opstellen of heb ik dat mis?)
Daarna blijft 2....... aiai
Ik zou durven daaraan denken want ik heb enkele maanden terug ook al onverwachte blauwe schermen gekregen en ook bij opstart meldingen dat er geen harde schijf aanwezig was (zelfs in de bios was die niet altijd te zien !)
Zou kunnen defecte HD controller zijn (of dat die wel eens uitvalt of rare dingen gaat doen)
Dat betekent een nieuw moederbord zeker?
Is een laptop van 2 jaar oud (packard bell)
Groetjes en bedankt om te helpen denken!

damn ik heb precies hetzelfde probleem.

Ik heb windows vista home basic en krijg ook na het opstarten, een tijdje bezig ben, dat blauwe scherm (wel in het engels, maar dezelfde tekst)
wat is nou precies wat ik moet doen om dit te verhelpen??

alvast bedankt.

Hoeveel reepjes RAM heb je in de pc?
Als je meerdere reepjes hebt moet je ze 's 1 voor 1 uitwisselen,dus 1 eruit> opstarten,bij geen verdere problemen ligt daar waarschijnlijk 't probleem.
Anders 't andere reepje eruit.
Gewoon ff uitproberen,dat bespaart je een lange MEM-test!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan