Opeens crasht de boel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Vandaag is iets raars gebeurd. Ik was een beetje aan het chatten, een beetje lol aan het hebben met Microsoft Speech Recognition (SAPI 5.1). Opeens werkte die niet meer, maar dat gebeurt wel vaker. Ik heb dat ook gehad met Microsoft Dictation Pad (ook speech recognition) en meestal hielp een reboot wel.

Echter, toen ik Windows opnieuw opstartte, werd ik gebombardeerd met foutmeldingen. Explorer.exe crasht (http://xs305.xs.to/xs305/06342/explorer_error.png) en mijn mailprogramma crasht, WinRAR crasht, alles crasht (alle foutmeldingen lijken op de explorer error).
Een geheugenerror, dacht ik. Echter, Memtest86+ detecteert geen fouten, en ik heb 'm een paar uur laten draaien.
Ik heb ook al een systemfile check gedaan, maar dit verhielp het probleem helaas niet :confused:

Ik zie nu geen andere uitweg dan een 'format c:' maar volgens mij moet dit te fixen zijn. Dit is gewoon te belachelijk, zelfs voor een operating system van Microsoft.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
 
typ bij uit voeren sfc /scannow ff xp cd bij de hand houden
heeft bij mij wel eens geholpen met die fout :)
 
Ik heb ook al een systemfile check gedaan, maar dit verhielp het probleem helaas niet :confused:
(sfc /scannow)

Ja, ik had dat al geprobeerd, helaas :confused: Het resette wel een boel (zoals een uxtheme.dll hack en mijn videodrivers) maar helaas, de problemen bleven :(
 
do ook eens een dianostic van je harde schijf/en in dien je raid gebruikt.
ook kan het een coprupte drive wezen.
 
do ook eens een dianostic van je harde schijf/en in dien je raid gebruikt.
ook kan het een coprupte drive wezen.

Ik heb het net even geprobeert, maar helaas, dat heeft het niet opgelost :( Hij vond trouwens ook geen fouten.
 
ook niet in de paratitie tabel ?
want dat had ik steeds en gaf dan ook die errors aan die jij beschreef.
 
ook niet in de paratitie tabel ?
want dat had ik steeds en gaf dan ook die errors aan die jij beschreef.

Hoe kun je dat nakijken? Ik had een schijfcontrole gepland met de optie "Fouten in hetbestandssysteem automatisch corrigeren", toen moest ik rebooten en kreeg zo'n bootscan, en volgens die scan was er eigenlijk niets mis.

EDIT:

Ik wilde vandaag hier terugkomen om te posten dat het probleem is opgelost, maar opeens is die er weer :confused:

Heel raar. Ik had de WGA (Windows Genuine Advantage) tool verwijderd met een tool, en opeens werkte alles naar behoren. Maar nu dus niet meer, flauw hoor.
 
Laatst bewerkt:
met een schijf controle programma van de fabriekant daar kan je dus ook,
dat mee testen.
zou toch zegen dat de data corupt is op je schijf.
komt erg overeen met mij probleen wat ik had.
als je de kans heb en het niet erg vind voor dan een keer een low level format uit.
en daarna gewoon formateren met xp cd.
zo had ik het gefixed tot nu to geen problemen meer
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb het eerder gehad dat explorer telkens crashde en heb toen een low format uitgevoerd en Windows XP helemaal opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb denk ik het probleem gefixt..... Ik zal even moeten kijken hoe het morgen gaat, maar ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb met Shellexview gekeken of een programma dat in de explorer shell 'haakt' het probleem veroorzaakt. Ik heb alle non-Microsoft hooks nagekeken en het resultaat was best verrassend. Ik heb de SpywareGuard hook moeten uitschakelen.
Misschien dat ik SpywareGuard ooit nog een keer opnieuw installeer, maar tot nu toe zal dit wel werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan