opeens donkerder beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

hunttiger2

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Mijn oude beeldscherm is nu opeens veel donkerder van beeld terwijl ik toch echt helderheid en contrast op 100 heb staan...Waar kan dit aan liggen? Videokaart? Het feit dat het ding al 6+jaar oud is?

Ik denk eerder het laatste.

De lichtopbrengst wordt met de jaren zoiezo minder.

scherm al aangesloten op andere pc?
ander scherm al aangesloten op deze pc?

Is je backlight van je tft nog wel goed, of licht het hele scherm niet meer op?

Eerste vraag: Nee
Tweede vraag: Nee
Derde vraag: Ik heb zo'n oude monitor, die logge.

Is dit plotseling gekomen? Er zijn nog andere oorzaken mogelijk.... Je hebt misschien op de monitor bij het instellen een andere kleurtemperatuur gekozen [op de meeste monitoren kun je kiezen tussen 9300, 6500 en 5800 graden Kelvin], je hebt op de monitor een andere gammacorrectie ingeschakeld... of je hebt op je PC een gammacorrectie [bijvoorbeeld met Adobe gammaloader] aangezet.........

Op de monitor meestal met het knopje menu en dan zoeken naar de juiste "kreet" [kleur temperatuur, colortemp en gamma] ... op je PC door 1x rechts op het bureaublad te klikken -> eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd -> kleurbeheer en daar kijken of er de juiste monitor staat en wat er bij "kleurprofielen" staat... als daar een gammaloader staat, gooi die dan weg......

Dit staat er dan bij mij:

naamloosoq0.png

Laatst bewerkt:
Dat scherm laat geen gammaloader zien, da's dus ok. Klik ook even in dat scherm op de tab van je videokaart... daar zit ook een kleurcorrectie in.. en meestal ook een helderheids en contrast regeling....

JA! Even proberen...

Anders is het gewoon wat Muurhond schreef: Hij is oud, misschien is de hoogspanning wat ingestort, dat levert ook minder helderheid op..... dan is het gewoon jammer.....

Juist! Gewoon even wat prutsen met die schuifbalkjes en het beeld is veel lichter! Bedankt ErpCity!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan