Opeens geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Vanmorgen was alles nog goed. We konden via de computer en de laptop internetten. Op een gegeven moment ging mijn zoon op de computer en hij deed niets bijzonders. Op 1 site zitten en met 2 mensen tegelijk MSN-nen. Toen viel opeens internet uit en ik krijg nu al de hele dag de melding dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten. Ook meldt MSN zich steeds af en aan. Wat we ook hebben: als ik zie dat de lampjes branden bij de router en ik me aanmeldt bij Internet, gaan ze direct uit zodra ik me aanmeldt. Bij de router vallen elke keer de knopjes uit, maar bij de modem niet. Ik heb 2 virusscans gedaan en de virussen verwijderd. Maar dat heeft helemaal niets geholpen. En dat die kabels niet zijn aangesloten, daar klopt niets van: we zijn er niet eens aan geweest! Zou iemand ons kunnen helpen om weer internet te krijgen?

Nee, de storing bij de provider hebben we al gehad. En daarom is Internet uitgevallen. Gisteravond deed die het en vanmorgen ook. Maar daarna was het weer foute boel. We hebben besloten om een nieuwe router te kopen, want we denken dat het daaraan ligt. Ik denk dat we nog gelijk hebben ook, want internet doet het weer als vanouds. Ik hoop dat we nu eens geen problemen hebben.

Ik heb al een paar keer gemeld dat mijn vraag is opgelost, maar niets is minder waar. De ene keer kunnen we internetten, zowel op de computer als op de laptop, en de andere keer ligt alles er weer uit. Gisteravond hadden we de hele avond internet op de computer en op de laptop viel internet uit. Er kon geen pop host worden gevonden volgens mijn man. Hij kreeg de volgende melding:

host kan pop.orange.nl niet vinden. POP3poort 110, Beveil (SSL) Sochtetsfout 11001, foutnummer 0x800CCC0D.

Toen ik vanmorgen wakker was en beneden kwam, hoorde ik dat internet er volledig uit lag. Nu op dit moment doet die het alleen op de laptop. Maar op de computer hebben we geen internet.
Zou iemand ons verder kunnen helpen? Is het misschien handig als ik een hijack this stuur? Ik heb gisteren zowel op de laptop als op de computer volledige virusscans uitgevoerd.

Laatst bewerkt:
Ik snap er echt helemaal niets meer van. :confused: Ik zit nu op de computer en we hebben daar 4 gebruikersaccounts. Ik zat net op die van mijn man en hij had geen internet. Ik heb het geprobeerd om het met probleemoplosser op te lossen, en het schijnt dat we 1 netwerkadapter nodig hebben en we hebben er 2. Bij een bluetooth-apparaat staat een geel uitroepteke. Ik heb de raad gekregen om het apparaat te verwijderen en opnieuw te installeren. Maar er is via apparaatbeheer -> netwerkadapters -> bluetooth geen knopje verwijderen. Hoe doe je dat dan?
Ik dacht: ik ga eens kijken of de nieuwe router een bluetoothapparaat is, maar dat kan alleen via mijn account. Dus heb ik mijn man afgemeld en ben naar mijn account gegaan. Maar daar heb ik gewoon internet.
Weet iemand misschien hoe dit kan?

Ik ben lekker bezig zo. Ik had eerst mijn account weer afgemeld en ben 1 voor 1 alle accounts langsgegaan. We hebben nu allemaal internet, inclusief mijn man. Ik wilde het alleen even controleren of hij de enige was zonder internet. Maar het kan zo weer veranderen hoor.
Als iemand mij de oplossing van deze puzzel wil geven, graag.

Ik heb dit ook gehad en bij mij lag het aan de firewal van mijn antivirusprogramma (Panda)
deze kon niet gelijk met de windows firewall overweg moest dus altijd die van windows uitschakelen, dus misschien dat er op het account van je man 2 firewalls draaien ???????
Check het voor de zekerheid anders weet ik het ook niet ...

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan