Opeens geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekdejong

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Ik heb internet via een draadloos netwerk verbonden met mijn router, deed het al ruim 2 jaar goed en opeens krijg ik de melding 'Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'.

Mijn router is een Speedtouch 546i en ons Acces Point is een 3Com Wireless 54Mbps116. Mijn PCI kaart is een 3Com 11 Mbps Wireless LAN PCI Adapter 3CRDW696.

Ik had mijn huidige virusscanner gedeïnstaleerd (PC Veilig, gratis van Planet Internet) en NOD32 2.70.16 geïnstaleerd. Ik moest mijn pc herstarten en toen gaf hij die melding opeens aan ('Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'), terwijl hij het daarvoor nog vlekkeloos deed. Bij de andere pc's (2 PC's en 1 laptop) doet het internet het nog gewoon. Het is een onbeveiligd draadloos netwerk maar bij geeft hij aan dat het beveiligd is opeens.

Weet iemand wat ik moet doen?
Alvast zeer bedankt!

Wie weet heeft iemand anders het netwerk nu voor je beveiligd.
Op een onbeveiligd netwerk kan iedereen inloggen, ook in je router, en de gegevens aanpassen.
Dan kan die ander wel op je netwerk, maar jij zelf niet meer...

Ik zeg niet dat dat de oorzaak is, maar zou toch best wel kunnen, zeker wanneer je zelf zeker weet dat je het netwerk niet beveiligd hebt!

Maar wat raar is is dat de rest van de pc's er wel op kunnen en daar geven ze aan dat het niet beveiligd is.

En mocht het zo zijn dat iemand anders dat gedaan heeft, hoe zou je zoiets ongedaan kunnen maken?

Ok,

Wanneer de andere pc's wel gewoon op internet kunnen en aangeven dat het een onbeveiligd netwerk is, dan zal er wel iets anders aan de hand zijn...
(maar zo zie je wel hoe je problemen met een onbeveiligd netwerk ZOU kunnen krijgen!)

Maar goed, daar is je probleem niet mee opgelost.
Probeer eens om in apparaatbeheer de draadloeze netwerkkaart te verwijderen en de pc dan opnieuw op te starten. Dan herkent de PC nieuwe hardware en dan de draadloze verbinding opnieuw installeren.
ALLEEN DOEN wanneer je de drivers voorhanden hebt!

Ik heb via Apparaatbeheer de netwerkkaart 'Instalatie ongedaan maken' gedaan. Ik heb mijn pc opnieuw opgestart en hij geeft inderdaad die melding. Wat moet ik nu doen? Ik heb de software weer geïnstaleerd maar hij geeft precies hetzelfde probleem...

Is het wel een legale versie van NOD32??

Wat gebeurt er wanneer je NOD32 uit zet? Krijg je dan wel verbinding??

Het was geen legale versie van NOD32, en heb hem ondertussen al gedeïnstaleerd. Ik moest een file in het register wijzigen, kan dat er iets mee te maken hebben gehad?

Ik heb Ccleaner eroverheen gehaald (ik gebruikte het programma al), maar voor het eerst gaf hij ook een error aan:

RUNDLL

Er is een fout opgetreden in InetCpl.cpl
Deze vermelding ontbreekt:ClearMyTracksByProcess

Voor de rest heb ik opgeschoont en de problemen gefixt.

Die foutmeldingen geven een probleem aan met Internet Explorer, maar de oplossing heb ik nog niet gevonden...

Ik heb ondertussen mijn windows xp installatie hersteld, dat hij alle windows bestanden naliep op fouten en de oude er neergezet (Dus heb nu oude internet en oude windows media player).

Maar wat denk je dat het is? Of weet je misschien of Windows opnieuw instaleren een optie is.

En nog steeds geen internet??

Windows opnieuw installeren is altijd een optie, maar ja, dan ben je wel al je bestanden kwijt zonder backup.
En je moet natuurlijk de Windows CD hebben + serial en daarna alle benodigde drivers opnieuw installeren.

Heb je al systeemherstel geprobeerd? Terug naar een datum VOORDAT je die oude beveiligingssoftware verwijderde??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan