Opeens geen stabiele verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gytrash24

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Hallo,

een week geleden heeft mijn moeder de computer kamer helemaal verbouwt. Hierom had zo zowel haar als mijn broertjes computer ontkoppeld. (mijn pc staat boven dus was niet nodig.)

Een week later,
Mijn moeder computer is na opnieuw aansluiten niks aan veranderd. Pakte gelijk internet weer alsof er niks gebeurt was. Mijn broertjes computer echter herkende de draadloze usb niet. Dus ik heb hem opnieuw geïnstalleerd alles leek prima te lopen. Hoor ik mijn broertje vloeken. Ik naar beneden kan de computer maar 2 seconde verbinding houden iedere keer. Eerst was er gedonder met dat hij zijn IP niet wist, vervolgens hersteld de computer dat zelf (met enige moeite) blijft de verbinding nog steeds maar 2 seconde valt dan paar seconde weg maakt verbinding weer 2 seconde verbinding en weg is die weer.

Voor dat de computer afgekoppeld waren. Hadden wij al enige moeite met het draadloze internet als alle 3 de pc's aangesloten waren. Dit heb ik toen der tijd opgelost door op mijn broertjes computer een max. te zetten. Omdat door dat hij gamede steeds zeg maar al het internet in pikte. Ik heb dit er nu al af gehaald maar nog heeft hij maar 2 seconde verbinding. En weet eigenlijk niet hoe ik nu verder moet.
Verder geeft hij niks aan. Ook zegt de firewall niks, heb de pc al gescant voor virussen voor de zekerheid ook niks gevonden. Heb hem al met systeemherstel 2 week terug gezet ging die opnieuw moeilijk doen dat hij de draadloze usb niet geïnstalleerd was. Dus ik die weer installeren zelfde gedonder. 2 seconde verbinding en weg is die weer. Ik zou echt niet weten wat ik nog meer zou kunnen doen.
Dus ben ik hier maar weer heen gegaan :) gezien ik hier vorige keer ook zulke goeie hulp gehad heb.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

het draadloze gedeelte is best gevoelig voor storingen, en wellicht zat je broertjes pc al aan de rand van het draadloze (meest zwakke) gedeelte voordat de pc verhuisd werd naar een deel waar geen internet meer mogelijk is..
Ik zou in de vakantie een paar kabeltjes trekken en de pc's bedraad aan gaan sluiten..

Maar dat is juist het gekke mijn pc is juist de computer die het verste weg staat en zo nu en dan het netwerk niet kan vinden. Mijn broertjes en moeders pc staan beide praktisch naast de router. Hij geeft trouwens ook als hij dan even verbinding heeft af en toe een ip fout aan. Wat het inhoud kan ik niet zien want zodra het aangegeven wordt valt het internet al weg en verdwijnt de fout...

Ik zou persoonlijk met utp kabel werken ja ( netwerk kabel gebruiken ) zeker voor gamen.

Anders inloggen op de router en de computer zijn macadress aan een ip koppelen buiten de DHCP scope om.

Dat vond ik zelf ook altijd beter maar mijn moeder wou perse over op draadloos omdat ze de kabels door het plafond moest trekken. Volgens mij ligt er nog wel 1 zal hem straks even uitproberen.

Overigens zij mijn moeder broer dat het wel eens kon wezen dat hij de verkeerde poort gebruikt. Deze usb heeft voorheen overigens ook in een andere computer gezeten. Daar deed hij het gewoon wel. Het kan dus ook een beveiligings probleem zijn misschien... hmm wel apart want voor dat de pc ontkoppeld was deed hij het gewoon wel. Dus hoe hij nou kan denken dat die anders is dan voorheen snap ik ook niet. Had hem overigens met systeemherstel al paar week terug gezet met als resultaat dat ik de usb weer moest installeren. Dus dat heeft niks geholpen.

Het probleem is opgelost. We hebben nogmaals alles eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. En met wat enig ruzie doet hij het weer. Gelijk wel weer gedonder met de andere pc's dus het limit er maar weer op gezet. En tada alles doet het weer hier in huis :) toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan