Opeens houd mijn schijf er mee op ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zaankantertje75

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo,

Ik gebruik al een tijdje mijn Western Digital harde schijf op mijn macbook. Ik gebruik hem voor TimeMachine. Nu heb ik de laatste maanden steeds dat de schijf na een tijdje gewoon loskoppelt.. Niet op de veilige manier maar zomaar ineens. Ik heb gebeld met WD en ze hebben mij nieuwe kabels gestuurd.. Verder kunnen ze mij niet helpen omdat de garantie verstreken is...

Het gekke is, ik kan hem, nadat hij zichzelf losgekoppeld heeft, niet meer gebruiken. Hij maakt dan geen verbinding meer met de macbook. Pas na een dag dan vind hij hem weer.
Mij lijkt het iets te maken hebben met oververhitting ofzo ? Kan iemand mij hier mee helpen?

Wat raden jullie aan nu te doen?

Heb je het probleem ook met andere pc's. Misschien is het verstandig om je data op een andere schijf te gaan zetten.

Ja, heb het zojuist op mijn iMAc geprobeerd en daarbij krijg ik het zelfde. Ik wilde de bestandne overzetten maar dat lukte niet. Hij werd denk ik weer te heet.. Baal hier wel erg van want het zijn backups van Lion en snow leopard.

Time machine kan me verder gestolen worden...

Ben nu van plan een nieuwe te kopen.
Dan doe ik daar gelijk van m'n imac en macbook een bootable clone op via CCC.

Is het trouwens mogelijk om 1 hdd te gebruiken om min imac en macbook met time machine bij te houden?
Welke schijf zou jij mij aanraden?

Zo'n timeCapsule is wel ideaal. Kunnen je backup's draadloos worden opgeslagen en het werkt als een trein.

Ja die zou ik ook ooit aan willen schaffen. Maar mijn budget is op het moment niet toereikend om zo'n dure schijf te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan