Opeens ontstane problemen externe Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulcelie

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Ik heb een harddisk in een externe behuiing USB 2.0 zitten. Maandenlang heeft hij het gedaan, maar gisteren heb ik mijn laptop geformateerd (niet de externe schijf). Na aansluiting van de schijf werkt het niet meer.

Aparaatbeheer geeft aan bij USB apparaat voor massaopslag, "code 10 dit apparaat start" niet aan. Updaten van stuurprogramma;s werkt niet. Verder wordt bij Schijfstations de harde schijf niet weergegeven (wat voorheen wel het geval was).

Het probleem zit hem ook niet alleen in windows, als ik mijn laptop opstart met de USB van de externe schijf in de laptop blijft de computer hangen in het opstartscherm. Wanneer ik de kabel lostrek start de laptop wel gewoon in. Aan de kabel ligt het niet, want dat heb ik al geprobeerd.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Hoi,

Welke versie van windows heb je eigenlijk.. Het lijkt mij een usb issue.. Windows XP als je die hebt, hem je toch service pack 1 en het liefst ook 2 voor nodig om de USB 2.0 goed te laten werken..

Tevens welke usb versie heb je op de laptop te zitten.. USB 1.0 of 2.0

Groetjes, Dj Viper

Ik draai windows XP SP2, de laptop heeft ook USB 2.0

Het rare is dan ook dat het voor het opnieuw installeren van de Laptop alles wel werkte.

Hoi,

En als je de HD pas aansluit wanneer windows helemaal opgestart is, pakt hij hem dan ook niet...

Tevens kijk effe of er in de apparaat beheer ook USB mass storage staat, zoja, die effe verwijderen en dan opnieuw opstarten, dan pas de HD aansluiten..

Groetjes, Dj Viper

Het probleem is inmiddels opgelost, naar de winkel gegaan en die vertelde dat de harddisk gewoon kapot was, dus een nieuwe meegekregen.

Dank aan de helpers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan