Opeens opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door bork
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
is meestal een driver probleem, zoals ik al voorstelde is een her instalatie debeste oplossing.
Dat ben ik niet met je eens.
De foutmelding in combinatie met de stopcode wijst op een probleem met het geheugen.
En omdat TS onlangs nog nieuw geheugen bij heeft laten plaatsen lijkt mij dit zeer voor de hand liggend.

@Joren, heb je het oude geheugen al geprobeerd zonder het nieuwe?
Dus de situatie zoal die was toen je geen problemen had?

WEER een blauw scherm met WEER een andere foutmelding:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste manier is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe Windows-Updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x000000D1 (0x89CE3600, 0x00000002, 0x00000001, 0xF99CE965)

*** atapi.sys - Address F99CE965 base at F99C7000 DateStamp 41107b4d

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of afdeling Technische ondersteuning op voor hulp.

-->FOTO<--

Ik wordt gek van die blauwe schermen!

100% dat je geheugen naar de knoppen is... heb ik ook gehad, allerlei foutmeldingen, geheugen vervangen en probleem was opgelost...

Dat is een kwestie van proberen, eerst een tijd met de een, dan een tijd met de ander. Als je pech hebt zijn ze allebei kaduuk, maar dan is er iets vreemds gebeurd, zoals overspanning of zo

Geplaatst door Joren 007
hij is aan het scannen met jou progje, crash. maar begint hij telkens opnieuw? of stopt hij als hij klaar is? Ik heb nog 0 fouten, en bij Pass staat 2.
Hij doet iedere keer een andere test, als het goed is wordt het getal bij "Pass" steeds hoger.

nu geeft hij al een tijd geen problemen. Alleen soms bij de opstart, maar dat komt doordat ik Windows Bestandsbeveiliging heb laten runnen, en die heeft veel gerepareerd. Hoe kan ik het testen? Heel veel programma's openen dat al het geheugen in gebruik zou moeten zijn? Want volgensmij wordt na een tijdje vanzelf aanspraak gedaan op het evt. kapotte geheugen, en krijgt hij dan de foutmelding. Of wordt dat geheugen niet meer gebruikt?

Kan je doen, probeer eens 40 foto's van 1024x768 te openen (zonder de eerder geopende te sluiten)

nou.... ik heb heleboel programma's geopend, en ja hoor, weer een blauw scherm (deze keer heb ik er geen foto van maar daar hebben jullie toch weinig aan) Ik ga met dat geheugen apart testen. en als het nieuw geheugen inderdaad corrupt is, ga ik terug naar de computerzaak ermee...

Ik hoop voor je dat het de nieuwe is, want dan kost het je tenminste niks als het goed is.

hoop ik ook.... ik ga nu testen, met een memory-bankje tegelijk, en dan gewoon weer met de ''veel-programma's-openen'' methode. Dan zie ik vanzelf bij welke het is.

oke, het ligt aan het nieuwe bankje. (dat hoopte ik eigenlijk ook) bij de nieuwe gaf hij weer foutmeldingen, maar bij het oude heb ik een 1-2 uur zitten computeren zonder problemen. ik weet al wat ik ga doen...

IK GA ZATERDAG TERUG NAAR DE WINKEL :evil:

Dank voor jullie hulp allemaal. Joren 007

ik ben naar de winkel gegaan, en ik heb een nieuw geheugenbankje meegekregen. Dat zit er nu in, en het werkt PERFECT!!! Bedankt voor jullie hulp allemaal,

Joren 007 :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan