• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opeens wachtwoord onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkerbakgraag

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2015
Hallo,
met deze code:

P
Code:
rivate Sub Workbook_Open()
Dim wSheetName As Worksheet
For Each wSheetName In Worksheets
wSheetName.Protect Password:="mijnwachtwoord", UserInterFaceOnly:=True, AllowFiltering:=True
Next wSheetName

End Sub

heb ik mijn blad beveiligd terwijl ik er via macro's wel wijzigingen op kan maken. Dat werkte prima, maar sinds kort krijg ik deze foutmelding: "Fout 1004 tijdens uitvoering". Het wachtwoord is onjuist. Daarna werkt alles wel naar behoren, maar ik wil bij opstarten net meer deze foutmelding krijgen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bvd! Ramon

Laatst bewerkt door een moderator:
zie https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/953985-Cellen-bewerken-met-macro-s-ondanks-beveiliging
Even getest, ik dacht dat je eerst een unprotect en dan de protect moest doen, blijkbaar is dat niet nodig en werkt bovenstaande constructie wel degelijk.
Weer iets geleerd.

Je foutmelding wil zeggen dat er voor minstens 1 van je werkbladen het paswoord niet meer "mijnwachtwoord" is. Let wel, paswoorden zijn hoofdlettergevoelig.
Je kan die bv. door onderstaande aanpassing vinden
Code:
Private Sub Workbook_Open()
   Dim wSheetName As Worksheet
   On Error GoTo foutmelding
   For Each wSheetName In Worksheets
      wSheetName.Protect Password:="mijnwachtwoord", UserInterFaceOnly:=True, AllowFiltering:=True
   Next wSheetName
   Exit Sub

foutmelding:
   MsgBox "fout wachtwoord voor tabblad : " & wSheetName.Name
End Sub
Doordat voor dat ene blad, de userinterfaceonly niet kon naar true gezet worden, zal voor dat blad alleen de aanpassingen door een macro niet kunnen uitgevoerd worden.
probeer anders eens deze macro uit op dat tabblad, kies wel een kolom die buiten je gegevens ligt, anders riskeer je misschien verlies aan gegevens
Code:
Sub test()
   Columns("ZZ").Delete
End Sub

De foutmelding zal je zelf moeten oplossen door voor dat ene tabblad het paswoord weer naar "mijnpaswoord" te veranderen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan