opeens wordt cd-rom drive niet meer herkend...

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloeswitjes

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Ik werk nu al een jaar met deze pc en nog nooit problemen gehad. Vanochtend wilde ik een cd branden, tot dusver geen problemen. Na het branden wilde ik de cd controleren of er wel echt wat opstond. Ik werk met Vista en ging dus naar Computer, en daar staat mijn cd-rom drive niet meer tussen....?!?! Op een andere pc geprobeerd en er stond niks op de cd. (Nero gaf wel gewoon aan brandproces voltooid). Andere audio cd erin gestopt, maar hij herkent helemaal niks meer. Alsof ie verdwenen is, of draadje los. Heb dichte kast en niks raars gedaan laatste tijd dus lijkt me sterk. Opnieuw installeren lijkt een optie maar ik weet niet wat voor speler erin zit, zat er al in toen ik hem kocht (acer aspire).
Wat nu?

Ik ook

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem:
Ik heb altijd al kunnen branden met mijn pc, heb er helemaal niets aan veranderd maar hij brandt plots niet meer. Ik krijg niet eens een venstertje van wat ik wil doen met een lege schijf en iTunes ziet ook de lege schijf niet.

Ik zie dat er nog geen antwoord is gegeven op deze vraag, maar we zijn nou met z'n tweeën, en misschien zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem.

Mijn PC heeft XP pro,
ik brand cd's met iTunes,
en ik heb een DVD multi recorder als brander.

Wellicht een antwoord?

Frisian, moderator en verenigingslid, schreef op 26 oktober 2007:
Veel voorkomend probleem tegenwoordig is het plotseling verdwijnen/niet functioneren van het DVD/CD station of brander.

Symptomen:
Geel uitroepteken in apparaatbeheer.
Foutbericht met code 19/31/32/39/41

Komt voor in:
Windows Vista.
Windows XP.

Oorzaak:
Installatie/deïnstallatie van software van derden.

Oplossing:
Verwijder de waarden Upperfilters en Lowerfilter in het register.
Link 1
Link 2
Link 3

Hoe je toegang tot het register krijgt, vind je oa. hier.

Ga voor de oorspronkelijke post (met werkende links) naar http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=321837

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan