opeenvolgend zoeken access

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Berichten
2
Hallo, ik ben pas kort gebruiker van Access en zoek volgens mij iets heel simpels maar kan het niet vinden;

Ik heb een tabel met o.a. merk;type;bouwjaar;code

Nu wil ik via merk komen op type, bouwjaar en dan uiteindelijk een code met e.v. bijzonderheden. Dus uitfilteren per tabel wat overblijft?

Bijvoorbeeld: merk= BMW; type=320;bouwjaar=97-20 en code=? (dat kunnen er meer zijn dus wil ik via scherm bijzonderheden kunnen kiezen welke ik nodig heb.

Hoop dat het duidelijk is,

alvast erg bedankt.

Rob
 
Als je het via de tabel zelf wilt doen kun je het 'autofilter' icoontje gebruiken (trechtertje met een bliksemstraal). Deze filter dan op de content van het actieve veld.
Dus als je in het veld Automerk staat waar dan toevallig BMW in staat worden alle BMWs getoond. Ga je dan in het veld Brandstof staan waarin Benzine staat dan krijg je alle BMW's met benzinemotoren, etc.

Wil je het via een formulier doen dan zul je met VBA de RowSource van de verschillende controls moeten aanpassen aan de gemaakte selectie.
 
VBA is visual basic for application. Ik ging er eigenlijk al niet vanuit dat je wilde gaan programmeren, dus vandaar de opmerking over autofilter :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan