Open Access formulier vanuit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piebepost

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Beste Helpmijers,

Vanuit Excel wil ik graag een formulier in Access openen, ik gebruik hiervoor de volgende code:

Sub Regelopenen()

ActiveWorkbook.FollowHyperlink "\\SERVER DORPSHUIS\data\planning & administratie.accdb"

Set oApp = GetObject(, "Access.Application")

oApp.DoCmd.OpenForm "Plandata", , , "ID = " & Range("AM" & Selection.Row)

End Sub

Hoewel de followhyperlink-methode vrij ongebruikelijk is, ben ik er liefhebber van aangezien het met deze methode niet uit maakt of een bestand al geopend is of niet. Met deze code treden er echter fouten op zodra er meerdere Access bestanden geopend zijn, de code probeert dan altijd het formulier "Plandata" te openen in het Access bestand dat als eerste geopend is.

Ik heb een aantal methoden geprobeerd maar allen resulteerden in het openen van het Access bestand, ook als het bestand al geopend is. Ook de methode GetObject("\\SERVER DORPSHUIS\data\planning & administratie.accdb", "Access.Application") resulteert hierin.

Ik ben ten einde raad. Kan iemand van jullie mij uit de spreekwoordelijke brand helpen? :confused:

Gewoon 1 sessie openen van Access met GetObject, en dus niet met FollowHyperlink werken. Je kunt prima checken of Access al open is of niet, en in het eerste geval activeer je Access, in het tweede geval start je Access.

Bedankt voor je reactie Octafish. Dat heb ik ook al geprobeerd. Het probleem blijft echter bestaan dat wanneer ik het formulier probeer te openen, Access deze opent in het éérst geopende bestand. Dit is te vermijden met GetObject("\\SERVER DORPSHUIS\data\planning & administratie.accdb", "Access.Application"), echter opent deze methode het Access bestand altijd, ook wanneer het bestand al geopend is. :(

Dat zeg ik: check nu eerst of je al een Access sessie open hebt staan, want je geeft volgens mij zelf al aan dat je er maar 1 nodig hebt.

Dat klopt wel Octafish, maar de sessie die ik open heb staan kan ook een sessie zijn van een andere database, daar er voor iedere functiegroep in onze organisatie een aparte front-end bestaat (naast "planning & administratie.accdb" kan ik bijvoorbeeld ook nog "Consumpties.accdb" open hebben staan). Ik heb wel methoden geprobeerd die checken of er al een sessie loopt maar niet of er specifiek een sessie voor "planning & administratie.accdb" loopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan