open ander prog.exe via macro in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

tdielemans

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Hallo, Ik ben op zoek naar een macro die een ander programma opent als ik het aanklik.
Het probleem is nu dat ik moet werken met een prog waar geen spellingscontrole op zit. als ik mijn tekst dan in word heb gemaakt wil ik op de macro klikken die het ander programma opend en de tekst daar in overbrengt.
Het kan natuurlijk ook via knippen en plakken maar zou het graag willen weten of dit mogelijk is.

Uit de help van Word VBa
Voorbeeld van de functie Shell
Dit voorbeeld maakt gebruik van de functie Shell om een door de gebruiker opgegeven toepassing te starten. Op de MacIntosh is de standaardstationsaanduiding “HD” en worden onderdelen van de padnaam van elkaar gescheiden door dubbele punten (:) in plaats van backslashes (\). Op soortgelijke wijze geeft u Macintosh-mappen op, in plaats van \Windows.

' Specifying 1 as the second argument opens the application in
' normal size and gives it the focus.
Dim RetVal
RetVal = Shell("C:\WINDOWS\CALC.EXE", 1) ' Run Calculator.

Uit de help van Word VBa

:thumb: Oke dan...het zal waarschijnlijk een heel stuk kloppen maar...helaas, dit is voor mij net iets teveel computertaal. Ik heb trouwens gezien dat ik deze vraag sowieso op de verkeerde plaats heb geplaatst. (had in Word gemoeten ipv. VBA) My bad:o.
Is hier een knip en plakklare macro voor?
Ik werk btw met XP via een server.
Toch bedankt voor je moeite (ik heb duidelijk nog veel te leren)

Is hier een knip en plakklare macro voor?
Ik denk niet dat je die ergens een zult vinden.
Je zult altijd het te knippen deel op moeten geven.

Begin eens met de hele actie een keer op te nemen en bestudeer daarna de inhoud van de macro. Daar leer je ontzettend veel van.
Opnemen start je via Extra, Macro, Nieuwe macro opnemen.
Voer al je acties uit, inclusief het openen van het andere programma en het knip- en plakwerk.
Ga daarna terug naar het document van waaruit je gestart bent en stop het opnemen.
Kies dan ALt-F11 om naar de VBa-editor te gaan of kies extra, macro, macros, bewerken

Ik denk niet dat je die ergens een zult vinden.
Je zult altijd het te knippen deel op moeten geven.

Begin eens met de hele actie een keer op te nemen en bestudeer daarna de inhoud van de macro. Daar leer je ontzettend veel van.
Opnemen start je via Extra, Macro, Nieuwe macro opnemen.
Voer al je acties uit, inclusief het openen van het andere programma en het knip- en plakwerk.
Ga daarna terug naar het document van waaruit je gestart bent en stop het opnemen.
Kies dan ALt-F11 om naar de VBa-editor te gaan of kies extra, macro, macros, bewerken

Ik ga zeker dat macro gebeuren eens uitzoeken, ik heb al ervaren dat je er leuke dingen mee kunt doen. Toch bedankt voor de moeite.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan