Open brief aan Dell

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, denk dat we op termijn wel meer acties van computerfabrikanten kunnen verwachten op dit gebied.
Is natuurlijk een makkelijke manier om de helpdesk te ontlasten en dan heb je wereldwijd toch snel heel veel personeel minder nodig.
Dit scheelt weer heel veel in de kosten en daar is het uiteindelijk om begonnen.

Heel goed, dat er actie ondernomen wordt.

Is het misschien een idee om een handtekeningen actie op een site te openen en dat als ondersteuning van het standpunt te gebruiken.
 
Geplaatst door Pieter Arntz
Naar aanleiding van het officiele standpunt van Dell support die hun klanten afraden om spyware te verwijderen. :mad:
Waar gaat dat heen.:eek:
Straks moet je Virussen, Spam, Spyware en trojans laten staan op advies van een Helpdesk.
Dit omdat ze er waarschijnlijk zelf geen raad mee weten:rolleyes:
 
Hebben jullie er al eens bij nagedacht dat DELL misschien zelf wel bepaalde spyware er graag op wil hebben ;) kijken wat je klanten zoal doen op internet enz.

is maar ff een brainwave van me hoor maar zou er niet raar van opkijken.
 
bizar,

zal wel een regeling achter zitten die ze getroffen hebben met een of andere softwaredeveloper. Anders snap ik het echt niet (geen antivirus ????)

ik kan echt niet begrijpen waarom dit een policy is.

Zal niet echt bedoeld zijn op de helpdesk te ontlasten. Het haalt de kwaliteit daarvan enorm naar beneden. Heel wat mensen zijn toch op zo'n helpdesk aangewezen. Denk dat vanuit een commercieel oogpunt geen goed standpunt is.

Niemand met een dell hier die daar is bij dell een vraag over kan stellen ?
 
De officiele reden is dat ze bang zijn om een overeenkomst tussen een computergebruiker en een software leverancies te helpen breken.
(Denk aan KaZaa, MessengerPlus etc)

De vermoedde werkelijk reden zou ook kunnen zijn dat ze het probleem naar de Internet provider van het slachtoffer proberen te verleggen.

Lees ook hier onder de kop:
NEWS: Dude! You're Getting a Runaround!

Vergeet niet dat het verwijderen van spyware zo langzaam aan specialistenwerk aan het worden is en dus ook veel tijd kost. Maar een linkje naar AdAware of Spybot lijkt me toch niet teveel gevraagd.

Groetjes,

Pieter
 
Pieter,
Helemaal met je eens!
Goeie brief!
Ze zijn bij DELL toch niet helemaal fris meer?
Al die zooi binnen en dan met een vastgelopen comp de commercial policy van DELL masturberen?
Kom nou!

:evil:

:thumb:
 
Vreeemd..

Nog ff en je belt de helpdesk:

*Mijn PC doet vreemd
*Dan heb ik de oplossing voor u! Installeer 1 keer blaster, en 2 maal Gator en het komt in orde. Goedenmiddag.

:rolleyes:
 
Geplaatst door XP_PC
Vreeemd..

Nog ff en je belt de helpdesk:

*Mijn PC doet vreemd
*Dan heb ik de oplossing voor u! Installeer 1 keer blaster, en 2 maal Gator en het komt in orde. Goedenmiddag.

:rolleyes:

Dan weet je in ieder geval waarom hij vreemd doet. :D

Bij Dell gingen ze trouwens van het ene uiterste naar het andere. Van niks naar PestPatrol.
Ben benieuwd of ze wel helpen als PP weer eens één van zijn vele valse meldingen heeft.

Groetjes,

Pieter
 
Dell lanceert anti-virussite

AMSTERDAM - Computerbouwer Dell heeft een website gelanceerd die consumenten moet helpen in de strijd tegen virussen, hackers en spyware. Dell sluit zich met het initiatief aan bij Microsoft en Yahoo die vergelijkbare websites hebben opgezet.

Het motief van Dell en de anderen is ten dele eigenbelang. Consumenten die last hebben van spyware (software die onder meer het surfgedrag van de gebruiker in de gaten houdt) en virussen zoeken vaak contact met de leverancier van de computer. Veel helpdesks raken hierdoor overbelast.

Volgens Dell is spyware de belangrijkste oorzaak van problemen met computers. De apparaten kunnen door deze spionagesoftware aanzienlijk trager worden. Ongeveer 20 procent van de telefoontjes die de dienst technische ondersteuning van Dell ontvangt heeft betrekking op spyware en virussen.

Op de nieuwe site kunnen consumenten lezen hoe spyware of virussen te ontdekken, beveiligingstips en informatie over virussen. Bron: telegraaf.nl
:cool:
 
Ach; ik was er ook nog mee bezig.

Is hier ook een NL versie van? Anders is die er binnenkort wel namelijk :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan