open een form en sluit andere form

Status
Niet open voor verdere reacties.

vragenfreak92

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
ik heb 2 formulieren

als ik op de knop in form1 druk, moet form2 openen en form1 sluiten

als ik die kode invoer lukt het wel, maar als ik op de knop druk sluit form 1 wel maar form2 ook .

hoe kan ik dat oplossen dat form2 open blijft ??

Code:
Public Class Form1

Dim Michel As Integer = 101
    Dim Jan As Integer = 102
    Dim Pip As Integer = 103
    Dim Jp As Integer = 104 'test

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If MaskedTextBox1.Text = Michel Then
            Michelinlog.Show() 'form2

Me.Close() 'form 1
        End If

End Sub

End Class

probeer dit eens:

Code:
form2.top = me.left
form2.left = me.top
me.close
form2.show

Dat dacht ik al:confused:
Ik heb het ook ooit van iemand gehad toen deed die het bij mij wel goed:thumb: Maar nu vreemd genoeg niet meer!

Dat dacht ik al:confused:
Ik heb het ook ooit van iemand gehad toen deed die het bij mij wel goed:thumb: Maar nu vreemd genoeg niet meer!

nou heb ik een deel van wat ik wil,

maar ik dacht dan doe ik op form2 een knop en als je daar op drukt dat form1 sluit.
maar als ik daar dan op druk gaat form2 ook weg ! ?

kan je niet gewoon iets als, form1.unvisible & form2.visible doen?
niet dat ik iets van VB ken, maar omdat het vb is, zal zoiets simpel ook wel gaan :P

kan je niet gewoon iets als, form1.unvisible & form2.visible doen?
niet dat ik iets van VB ken, maar omdat het vb is, zal zoiets simpel ook wel gaan :P

Dit is een oplossing, maar als je een stuk of 10 forms openstaan hebt gaan er eigenlijk dingen in het geheugen blijven hangen die je totaal niet nodig heb.
Het probleem ligt niet bij de code, maar bij een standaart instelling binnen Visual Studio.
Als je eens de properties van je project gaat opvragen, zie je bij het tabblad "Application" onderaan "Shutdown mode" staan. Deze staat standaard op "When startup form closes".
Dit moet je verzetten naar "When last form closes". Anders sluit gans het programma af wanneer je het startup form sluit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan