• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Open form vanuit ribbon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floor E

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Excel 2007

Ik heb een handig formulier gemaakt om zeer snel gegevens te verwerken.
Ik zou graag een snelkoppeling willen maken (of een button willen toevoegen) aan een ribbon om met 1 klik het formulier te openen.

De code is het probleem niet maar hoe en waar kan ik in 2007 knoppen toevoegen aan ribbons net zoals je in 2003 knoppen kon aanmaken en toevoegen aan werkbalken?

Bij de Officeknop (linksboven)>Opties voor Excel (onderaan)>Aanpassen>Kies opdracht uit>Alle opdrachten (in combobox zoeken)>zoeken naar juiste knop>Toevoegen of dubbele klik.

Succes.

Bij de voorgaande versies van office kon je op elke willekeurige plaats in de werkbalk buttons toevoegen en zelf de code erachter schrijven.
Via de office knop > opties voor excel etc.etc
krijg ik het alleen voor elkaar om een button aan snelstarten toe te voegen. Ook kan ik geen code toevoegen. Is er nog een andere mogelijkheid om buttons aan ribbons toe te voegen (en waarbij je de vrijheid van welleer had),

Floor E,

Ik gebruik ook Excel2007 en heb een knop (helaas geen eigen maaksel) op het lint toegevoegd en daar een macro aan verbonden die een programma opent.

Anders moet je een Editor (gratis) nemen, dan kun je een eigen menubalk maken. (is meer een Invoegtoepassing)
Er is ook een mogelijkheid om een Prof.Editor te nemen (kost geld) dan kun je ook een menubalk maken die dan in Excel zit.

Zoek eens met Google op Excel ribbon en denk dat je er genoeg dingen over vind.
b.v.b. GustomEditor of RibbonEditor

Dat is een hele mooie link. Ik ga er vanavond mee aan de slag.
Bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan