• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Open hyperlink in werkblad met Firefox via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een URL is gewoon een string dus dat kan ook een variabele zijn.
Zoals in dit voorbeeld documentje:
Bekijk bijlage SensoURL.xlsm

Het kan zijn dat de programma locaties op jouw PC afwijken, zoals in de video ook al werd gezegd.

Laatst bewerkt:
‘t Is maar een voorbeeldje hè. Je kunt ook een cel adres met hyperlink adres gebruiken. Wat je maar wilt :).

Hoe kan ik dan de range uitbreiden. Nu staat er alleen F2. Stel dat ik URL's ook in F3 heb staan of F2 t/m F6?

Die kan je laden in bijvoorbeeld een ListBox of Gegevens validatie en de gebruiker daar laten kiezen.
Zo bijvoorbeeld:
Bekijk bijlage SensoURL.xlsm

Laatst bewerkt:
Dat is heel mooi Edmoor en bedankt voor jouw inzet. Praktisch zie ik wel bezwaren om dat voor veel documenten in te voeren. Het is dan nog veel werk en moet allemaal veel kleiner met die pictogrammen in één rij bijvoorbeeld. Moet dan nog meer experimenteren om het echt bruikbaar te maken.

Er zijn veel mogelijkheden, wat ik liet zien is slechts een voorbeeld dat lijkt op de video die je plaatste.
Je kan er ook een userform voor maken, dat doe je dan maar 1 keer en kan je exporteren om daarna in een ander document weer te importeren.
Ook kan je er een addin van maken, die hoef je dan alleen maar aan Excel toe te voegen en werkt het ook in documenten die als .xlsx zijn opgeslagen.
Als je dan eens een wijziging wilt doorvoeren hoef je alleen maar de addin te vervangen en niets aan de documenten te doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan