• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Open KMregistratie. VBA probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floor E

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Berichten
362
Excel 2007
Ik wil mijn kilometerregistratie automatiseren. Aangezien ik zeer vaak dezelfde stukken rij waarvan alleen de volgorde wijzigd, heb ik het idee gekregen om de volgorde van ritten in een tabel (tblMacro) te plaatsen. Nu weet ik dat ik niet de enige ben die een km registratie bij moet houden en dat er meer mensen zijn die al dan niet tijdelijk hetzelfde patroon hebben. Voorbeeld, je vertrek thuis naar de kinderopvang, dan naar je werk/project. 's avond weer omgekeerde volgorde terug.
Nu kan het voorkomen dat je moet tanken of even een extra ritje tussen doormaakt dus de gegevens moeten makkelijk aan te passen zijn. Daarvoor heb ik excel gekozen ipv access (waar ik beter bekend mee ben)
Ik wil als ik dit bestand klaar heb ergens neer zetten zodat iedereen dit bestand (gratis uiteraard) kan downloaden en gebruiken. Daarom dient alle invoer zo eenvoudig mogelijk te zijn.

Werking:
Alle tabellen staan in de worksheet Instellingen
Je kan 10 verschillende macro's aanmaken. De bijbehorende omschrijving, afstand staan in de tabel Ritten.

Ik heb een form gemaakt waarin 10 knoppen staan, de caption van de knoppen staan ook weer in een tabelletje zodat deze makkelijk aan te passen is.

Nu is het probleem dat ik afgelopen jaren weinig meer met excel heb gedaan. Ik loop tegen een 2 tal problemen op:
1) Er dient een loop te starten die uit tabel tblMacro (sheet instellingen) de rit ophaalt. Vervolgens uit tabel ritten (sheet instellingen) de bijbehorende rit informatie ophaalt en in werkblad KM registratie de waardes in of toevoegd (afhankelijk van de startwaarde).
Ik wil voorkomen dat er flitsende schermen optreden.
2) zodra ik het form activeer kan ik geen gegevens wijzigen in de worksheet zelf. Waar kan dit aanliggen?
 

Bijlagen

  • Kilometerregistratie.zip
    26,7 KB · Weergaven: 74
Wat betreft het opzoeken kijk in de VBA-Help eens bij Find, Offset en Resize. Voor het flikkeren van je scherm zet je bovenaan je code
Code:
Application.ScreenUpdating=False
en onderaan
Code:
Application.ScreenUpdating=True
Voor het werken in je werkblad met een geopend formulier moet je dit formulier niet-modaal openen
Code:
frmKilometerInvoer.Show vbModeless
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan