Open netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter JLL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JLL

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2008
Goedemorgen,

Sinds gisteren glasvezel met een Fritz!box 7360.
Na de installatie stond er ineens een open netwerk bij.
Het heeft dezelfde naam als mijn netwerk.
Als ik inlog kan ik verder niets met internet maar ik wil dat open netwerk weg hebben.
Zal vast ergens een vinkje missen ofzo.
Hoe krijg ik dit netwerk weg?

Verder staat er ook nog een TCNAP netwerk bij.
Kan iemand mij vertellen wat dit is?

wp_ss_20141220_0001.jpg

Laatst bewerkt:
Het zou kunnen zijn dat die open wifi een hotspot is.
Ieder gebruiker van dezelfde provider die hotspot heeft geactiveerd kan dan gratis van die verbinding gebruik maken. Kost u verder niets. En staat geheel los van uw eigen netwerk.
Dat zou je voor de zekerheid kunnen informeren bij je provider.
De TCNAP zou het netwerk van iemand in de buurt kunnen zijn.

Zit je bij de KPN? Is dat soms het gastnetwerk?
Dan moet je die in de router uitzetten....
Je kunt dan ook nergens anders meer op een KPN gastwerk toegang krijgen.
Of...
Iemand in de buurt heeft zijn wifi dezelfde naam gegeven als die van jou... met de bedoeling....?????
Als je een oude laptop hebt waar niks belangrijks opstaat zou je kunnen testen welk netwerk het is, binnen of buiten jouw netwerk....
Als je het niet vertrouwd zou ik er met je huidige systeem niet op gaan.

Onze provider is Solcon.
Ik begrijp het niet zo goed waarom dit erop zit. Wel toevallig dat bij de overgang ineens iemand gebruik zou willen maken van mijn naam.
Inmiddels de naam veranderd maar het open netwerk blijft onder de oude naam bestaan.

Je hebt geen 2e wifi ergens staan?
Zet het modem voor de zekerheid eens helemaal uit en is ie er dan nog?

Anders:
Hoe goed kun je met de buren op schieten in jouw straat... :mad:
Iemand wil blijkbaar toch iets....

Ik ga het modem helemaal resetten. Ik heb het idee dat het gekomen is gister nadat ik de naam van het netwerk veranderd heb.
Maar inderdaad @andre na uitzetten van het glasvezelmodem EN de Fritzbox was het open netwerk nog steeds aanwezig.

Wat kan ik nu doen? Wel toeval dat het precies sinds gisteren is nadat glasvezel geinstalleerd is.

Update: Na het resetten is het netwerk er nog... Provider bellen?

Update 2: Provider gebeld die geeft aan dat het netwerk wel beveiligd is.. Niets over een hotspot o.i.d.

Laatst bewerkt:
Heb ze al gebeld en geven aan dat ik beveiligd ben...

Je kunt hooguit een vriendelijk briefje in de bus in de traat doen, met het verzoek het te veranderen...
Er zijn mogelijk meer mensen die net zo heten als jij dus op zich is het lastig echt bezwaar te maken, tenzij je aan kunt tonen dat ze jouw naam wel misbruiken...
Maar das lastig....
Is het druk in de straat? Anders is de kans dat iemand in die val van hen loopt niet zo groot...

Je zou eventueel jouw gastnetwerk wel aan kunnen zetten met de naam en een heeeeel lang en sterk wachtwoord (minimaal 14 tekens):
Pas-op-voor-de-open-vdG
Als mensen die een beetje nadenken dan kunnen kiezen ... dan zien ze dat staan...

Loop ik risico dat is mijn grootste vraag (heb er verder weinig verstand van namelijk) ;-)

Zolang je zelf maar niet erop aanlogt.
Het is nl zo... dat als de wifi automatisch connect naar een SSID met een vaste naam..... .dan kan die dus theoretisch ook automatisch op die open wifi loggen...
Als daar een zgn transparante proxy op zit... dan kan dus de beheerder daarvan al jouw verkeer afvangen... er er zelfs gaan tussen zitten. Op die manier kunnen banktransacties naar elders geleid worden terwijl jij telkens antwoord krijgt dat het goed is....
Later zie je pas dat het mis is... geld vd rekening...

Vandaar mijn tip ook, als je wilt kijken wat het is doe het dan met een laptop waar geen andere gegevens op zitten.
Je kunt dan wel achter het ip adres komen van dat adres en zo en dan kun je via een abuse mail naar het abuse mail adres ze informeren of dit wel goed zit.
Het ipadres kun je op die oude laptop opvragen via
http://www.watismijnip.nl/
Daarmee ga je naar :
http://whois.domaintools.com/
en daar vul je het ip adres in
bij deze
http://whois.domaintools.com/82.136.227.5
is een willekeurig adres... niet de mijne hoor....

DUS VOORBEELD:
In het midden zie je staan:
Stuur aan het mail adres dat jij vindt een mail en leg ze uit wat je probleem bij de buren is...
Ik heb altijd antwoord gehad op zulke vragen.

Laatst bewerkt:
Thanks voor de reacties.
Netwerk is "spontaan" verdwenen.

Denk toch dat ie van jou was... net na de installatie opgepikt en "in de cache blijven" staan vd netwerken... na een paar keer is ie dan weg.
de "buren-optie" is niet helemaal uit te sluiten...
Wrs zul je het nooit weten....
Mooi dat ie weg is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan