Open Outlook 2007 met bericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

janh65

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Ik heb Office 2007 weer terug gezet op de pc, maar nu krijg ik steeds een melding voor het openen van Outlook 2007. Dan moet ik op OK drukken om verder te gaan.
Volgens het bericht moet ik het Configuratiescherm openen met Post.
Dit kan ik nergens vinden.
Dus kan iemand mij af helpen van dit berichtje?

Hier is het scherm van het bericht en mijn configuratiescherm.

Bij Gebruikersaccont staat Email (32 bits).

Ik kan wel naar email gaan en dan naar Profielen, Profielen weergeven, Toevoegen en dan moet ik ineens een Profielnaam maken.
En hier stokt het, want het berichtje slaat dit gewoon over.
Zijn hier nog echte kenners van Outlook 2007, want een leek als ik snap hier niks van.

Bijlagen

• outlook.jpg
    outlook.jpg
    75,2 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Melding lijkt duidelijk: Je hebt in Outlook2010 een profiel gemaakt. Daar kan Outlook2007 niet mee overweg.

Je zult dus (in ieder geval) het Outlook2010 profiel moeten verwijderen en dan een nieuwe aanmaken. Lijkt mij dat het probleem dan opgelost is.

PS: Stel dat je Post of E-mail niet kan vinden in Configuratiescherm, dan moet je "Weergeven op:" in Configuratiescherm moeten aanpassen naar "Kleine iconen" (o.i.d.). Je zou 'm dan wél moeten zien.

Succes,

Tijs.

Ik heb Office 2010 compleet verwijderd, dus iets veranderen daaraan, ik zou niet weten hoe. Moet ik die weer opnieuw installeren dan?
Ik ging ervan uit dat wel automatisch zou gaan, maar ik heb er ook niet voor geleerd.
Er staan nu kleine pictogrammen bij Configuratiescherm, maar er staat alleen E-Mail (32 bits).

Dubbelklik E-mail (32-bits).
Verwijder het Outlook-profiel dat je ziet staan (die je dus in Outlook2010 had gemaakt). Druk zo vaak OK als nodig is.
Dubbelklik E-Mail (32-bits) opnieuw, en maak een nieuw Outlook-profiel, met de juiste gegevens erin voor je e-mail.

Is nog steeds dezelfde werkwijze als ik al aangaf in mijn vorige posting, nietwaar?

Tijs.

Ik heb dit geprobeerd, maar ik stuitte op een wachtwoord.
Heb ik opnieuw aangevraagd bij Ziggo, is opnieuw aangemaakt, kan mailen via Ziggo Webmail, maar mails zijn verloren en nu krijg een nieuwe melding van Outlook namelijk dat het wachtwoord niet goed is voor Outlook, kortom ik ben er niks mee opgeschoten.
113363[/ATTACH]

Bijlagen

• connector.jpg
    connector.jpg
    5,8 KB · Weergaven: 28
  • connector.jpg
    connector.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Zoals je ziet heb je het @home.nl e-mail adres (+ ww) ingevuld bij de Outlook Connector. Dat is voor Hotmail/Live Mail bedoeld, dus niet voor de (POP3 en SMTP) mail van Ziggo/@Home.

Voor de mailservers van Ziggo moet je een Internet-mail account aanmaken in je Outlook-profiel en daar de juiste POP3-server, SMTP-server en je @home inloggegevens invullen. [Je moet dus niet de Outlook Connector gebruiken voor @home mail, maar uitsluitend voor Live.com en Hotmail.com mail-accounts.]

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ben maar een leek, wat Outlook Connector is weet ik echt niet. Ik zie dat het boven staat bij Outlook, maar moet ik daar iets aan wijzigen of moet ik weer naar Profielen?Graag stap voor stap.

Profiel aanpassen, e-mail account toevoegen, aangeven dat het om een Internet-mail mail-account gaat
Als server voor inkomende mail: mail.home.nl
Als server voor uitgaande mail: mail.home.nl
Je @home.nl account +wachtwoord invullen voor de aanmelding.

Succes,

Tijs.

Wat ik ook doe, toevoeg of verander, het Connector schermpje blijft komen.
Ik kom er niet uit.

Verwijder dan eerst de Outlook Connector software.

Kan gewoon via Configuratiescherm -> Software (of hoe het ook maar heet in de Windows versie die jij gebruikt).
Binnen het Software toevoeg-verwijder gebeuren heet het: Microsoft Office Outlook Connector
Deïnstalleer die.

Tijs.

Tijs, dat is de beste tip die je gegeven hebt.
Gisteren uren ermee bezig geweest en nu is binnen 2 minuten gebeurt.
Bedankt.

Mooi dat het probleem is opgelost.

Geef de vraag nog even als opgelost aan: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan