open poort??

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Berichten
271
hoi ik werk op een school, we gebruiken hier kennisnet als internet provider, ik wil gebruik maken van bittorrent om te downloaden, nu weet ik niet welke poort er openstaat en of hoe ik deze poort kan openzetten, als ik ipconfig intik bij commandprompt krijg ik wel de ipadres van de router of wat dan ook maar ik kan de pagina via explorer niet benaderen, hoe kan ik hier omheen komen??
 
Misschien moet je deze vraag even aan de systeembeheerder van de school stellen.Zou die je antwoord geven denk je ?
 
dat is nou het leuke ik ben de nieuwe systeembeheerder :D alleen is mij helemaal verder rest niets verteld over hoe en wat waar is en het hele bijhoren
 
Wat leuk nou.

Hebben jullie adsl of kabel ?
Welke modem of router staat er ?
 
Goeie systeembeheerder als je nog niet eens weet hoe dat werkt... ;)
Type router?
Probeer eens 192.168.1.100
 
Geplaatst door Smartguy
Goeie systeembeheerder als je nog niet eens weet hoe dat werkt... ;)
Type router?
Probeer eens 192.168.1.100

Hij/zij schrijft toch dat niks is overgedragen ?
Gaat toch vaak zo ?
 
Is natuurlijk een goede professionele beheerder als je
- via bittorrent gaat downloaden op het schoolnetwerk.
- niet weet hoe je op de firewall (indien aanwezig) een poort kan forwarden
- Niet weet of er een proxy aanwezig is waar je misschien de port nog doorheen moet gaan werken.
- geen gebruik weet te maken van google om hier te vinden dat het om port 6881 en hoger gaat bij bittorrent
 
dat weet ik allemaal wel, maarer is niets verteld of laten zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!nogmaals ik weet niet eens waarom ik de pagina van de router niet kan benaderen om daar een port open te zetten !!!!!!!! sommigen begrijpen er ook niets van he, gelijk afkraken, meer kunnen ze niet!!!!!!!!!! nou laat maar en hartstikke bedankt mensen
 
Geplaatst door sweet
dat weet ik allemaal wel, maarer is niets verteld of laten zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!nogmaals ik weet niet eens waarom ik de pagina van de router niet kan benaderen om daar een port open te zetten !!!!!!!! sommigen begrijpen er ook niets van he, gelijk afkraken, meer kunnen ze niet!!!!!!!!!! nou laat maar en hartstikke bedankt mensen

@Sweet:Heb je de link van Ellassar wel aangeklikt ?
 
ja heb ik gedaan maar hoe je een en welke poort je moet openzetten weet ik wel, via de router page en dan virtual server, daar dan de poort nr intikken en kiezen voor tcp udp, dan de host klaar is kees, maar ik kom router page niet in
 
zoek de handleiding van de router eens op internet op of doe er eens een portscan van zou ik zeggen (misschien een telnet, snmp, https, ssh etc. interface?).

Ik zou echter eerst een overzicht van het netwerk proberen te krijgen voordat je met bittorrent aan de slag gaat.
 
Geplaatst door sweet
ja heb ik gedaan maar hoe je een en welke poort je moet openzetten weet ik wel, via de router page en dan virtual server, daar dan de poort nr intikken en kiezen voor tcp udp, dan de host klaar is kees, maar ik kom router page niet in

Voor welke router geld deze handleiding?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan