open poorten sweex router

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkyWarrior

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Ik heb hier een Speedtouch 510 modem staan, met daarom een Sweex 4 ports router. Voor een game wil ik bepaalde poorten openen. Via de helpdesk van de modem, heb ik de firewall die in de modem zit, uitgeschakeld zodat ik via de router alle poorten kan openen, en klaar. Maarrrrrr, het lukt mij dus niet om poorten te openen. Ik heb nu bij virtual server de poorten geopend. Verder staan alle instellingen standaard. De poorten staan nog gewoon dicht. Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen voor de router? (de helpdesk van de router reageerd namelijk niet)

Op je speedtouch heb je ook een geddelte routing NAT enz....

En waarom heb je 2 routers bij elkaar zitten?
(de 510 is een router en je sweex ook je kan daar beter
een switch voor kopen of je sweex als switch gebruiken)

De modem kreeg ik van de provider, en de router hadden we al gekocht, dus wist ik niet dat in de modem ook al een router zat, vandaar. Bij de helpdesk van de modem hebben ze aanbevolen de modem firewall uit te schakelen en de router (sweex) te gebruiken voor het openen van poorten. Dus dat heb ik maar gedaan.
Dus vandaar, dat ik nu wil weten hoe ik mijn router configureer.

Oke dus van je ISP krijg je een ip adres....
Die word door de DHCP van je modem naar je router gestuurd.....

Dus je hebt een ip **.***.***.** daarna word ie vanuit je "modem" 10.0.0.** en uit je router komt het ip 192.168.2.*

Dus moet je ook de poorten forwarden in je modem....

Met de handelingen die ik heb gepleegd met behulp van de helpdesk van de modem, zouden alle poorten op de modem nu open moeten staan. Dus dat is al gebeurd.

Het gaat op de volgende poorten:
20999 t/m 21005 (UDP) en 1698 t/m 1708 (TCP)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan