• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Open probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelAmateur

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Beste helpers,

Ik weet niet of er meerdere personen zijn die een probleem hebben met het openen van een Excel file.
Ik kan wel de file vanaf helpmij downloaden maar niet rechtstreeks openen, dat kon ik eerst wel.
Na het downloaden kopieer ik de file naar het bureaublad en open dat de eigen schappen en hef de blokkade op.( zie plaatje)
Dan kan ik de file wel openen anders komt de melding dat het bestand beschadigt is.

Ik gebruik Firefox en weet niet of die de boosdoener is.

Het belangrijkste is hoe los ik dit op, zodat het weer normaal werkt.
Anders zijn het veel handelingen om een file te openen in Excel.

Alvast hartelijk bedankt voor een eventuele oplossing.

Bijlagen

• Probleem.jpg
    Probleem.jpg
    68,9 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
In IE krijg ik altijd > Opslaan/Opslaan als en geen actieve openen optie. Kan dus niet openen. In Firefox kan ik deze wel direct openen alleen worden/zijn macro's uitgeschakeld.

Laatst bewerkt:
@ExcelAmateur:
Kijk eens in het Vertrouwenscentrum bij Beveiligde weergave of daar iets is aangevinkt.
Zet dit dan uit.

@Senso:
Kijk ook in het Vertrouwenscentrum maar dan bij Macro-instellingen.

Laatst bewerkt:
@Senso: Kijk ook in het Vertrouwenscentrum maar dan bij Macro-instellingen.
Dat wist ik wel, maar ik dacht dat bestanden die macro's bevatten schadelijk kunnen zijn door het uitvoeren van scripts. Dus ik sla ze liever op het bureaublad op en scan ze eerst. Ook willekeurige Excel-files van internet bijvoorbeeld een kasboek e.d. neem ik liever geen risico.

Net nog een Excel-file met macro's op de desktop gescand, afkomstig van Helpmij.nl en dan geeft Norton een aantal gescande items aan van 45. Echter ik kan niet zien waarop dan exact wordt gescand.

@EA bij mij werkt het in FF goed. Kan direct openen.

Laatst bewerkt:
@edmoor,

Hartelijk bedankt voor de juiste oplossing, het werkt nu weer. :thumb: :thumb:

Mooi dat het is gelukt.:thumb: Graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan