Open record in nieuw formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

baszer

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Hallo,

ik heb een continuous form, achter elke regel staat een bewerk knop. Wanneer de gebruik op bewerken klikt moet er een nieuw formulier openen met de gegevens van dat record. Nu heb ik zitten googlen en prutsen, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb een klein voorbeeldje gemaakt, nog zonder VBA.

ik hoop dat jullie het snappen. Zo niet, ik wil dit https://youtu.be/L8nEFLVMQE8?t=45s maar dan met behulp van VBA en niet zoals hier mbv macro's. zie bijlage Bekijk bijlage Edit into new form.rar

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Je moet nog wel een paar zaken veranderen voordat je het werkend krijgt. Om te beginnen: het sleutelveld in je doorlopend formulier ontbreekt. En zonder dat veld kun je geen record filteren op het Edit formulier. Zie je zo ook wel in de code waarom.
Tweede punt: in het Edit formulier is het veld [Name] niet gekoppeld aan het veld [Klant]. Dan gaat het ook niet werken.
Derde punt(je): beide formulieren zijn gebaseerd op dezelfde tabel. Is niet handig, want dan open je een record 2 keer. Daar houdt Access niet zo van. Ik zie ook, op basis van je voorbeeldje, de noodzaak van deze opzet ook niet zo. Ik gebruik hem zo ook nooit meer; ik vervang doorlopende formulieren tegenwoordig door keuzelijsten waar je met een klik op het gewenste record een formulier opent. Simpel, en je opent een tabel maar één keer. En is veel rustiger op het formulier, want je hebt geen overdaad aan knoppen. Maar voor jou situatie, hier de juiste code:
Code:
Private Sub btnEdit_Click()
    DoCmd.OpenForm "frmEditName", WhereCondition:="[ID]=" & Me.ID, DataMode:=acFormEdit, WindowMode:=acDialog
End Sub

Mag je de vraag op <Opgelost> zetten :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan