• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

open van een excel bestand openen via een vba code

Status
Niet open voor verdere reacties.

MasterJ

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2006
hallo

ik ben bezig om een plannings overzicht temaken. maar nu moet ik van drie excel bestanden 1 overzicht maken. nu wil ik eerst alle bestanden in mijn bestand kopieren. dit wil ik doen door eerst het andere excel bestand teopen en mijn gegevens hier uit tehalen en dan weer tesluiten.

het koppelen van het bestand kan niet omdat er cellen zijn samengevoegd. en deze samengevoegde cellen hebben een belangrijke functie.

wie kan mij opweg helpen

De macrorecorder zal je zeker een handje toesteken. Voor zover ik weet, wordt het openen van andere bestanden ook geregistreerd door de recorder.

Luc

Dit werkt toch Workbooks.Open Filename:="C:\naam dir\bestandsnaam.xls"

Rechtstreeks uit de help van VBA

Werken met de collectie Workbooks
Met de eigenschap Workbooks wordt de collectie Workbooks als resultaat gegeven. In het volgende voorbeeld worden alle geopende werkmappen gesloten.

Workbooks.Close

Met de methode Add kunt u een nieuwe, lege werkmap maken en toevoegen aan de collectie. In het volgende voorbeeld wordt een nieuwe, lege werkmap toegevoegd aan Microsoft Excel.

Workbooks.Add

Met de methode Open kunt u een bestand openen. Hiermee wordt een nieuwe werkmap voor het geopende bestand gemaakt. In het volgende voorbeeld wordt het bestand Matrix.xls geopend als een werkmap die het kenmerk Alleen-lezen heeft.

Workbooks.Open FileName:="Array.xls", ReadOnly:=True

Zie het Workbook-object voor meer informatie over het gebruiken van één Workbook-object.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan