Openbaar (betaald) netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsnellen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2007
Hallo!!

Zou iemand mij misschien kunnen helpen. Sinds een half jaar heb ik een nieuwe laptop (Windows Vista Home Premium). Omdat ik vaak voor mijn werk onderweg ben gebruik ik vaak openbare netwerken, bijvoorbeeld in een hotel of bijvoorbeeld station of luchthaven. Met mijn oude laptop (XP) ging dat prima maar met mijn nieuwe krijg ik het maar niet aan de praat.

Volgende probleem doet zich voor. Thuis en ook bij mijn vriendin werkt het draadloos internet prima. Zolang ik ergens ben waar het internet gratis is dan functioneert ook alles prima. Het probleem ontstaat zodra ik een netwerk wil gebruiken waarvoor betaald moet worden. In hotels bijvoorbeeld kun je inloggen op het Vodafone netwerk. Bij mijn oude laptop kwam er dan na het openen van de browser ( ik gebruik Firefox ) automatisch een welkomscherm van bijvoorbeeld T Mobile, Vodafone o.i.d. Daar kon ik dan mijn gegevens invoeren, credit card gegevens achterlaten en ik had internettoegang. Nu werkt dat niet meer, zodra ik wil inloggen op een netwerk waarvoor je moet betalen gaat het fout. De verbinding met het netwerk wordt wel gemaakt maar in het netwerkcentrum staat ook de mededeling dat de verbinding alleen lokaal is. Als ik vervolgens Firefox open duurt het een kleine eeuwigheid voordat Firefox geopend is en geeft dan ook aan dat hij de server niet kan vinden (google is mijn startpagina). Ik schat in dat het te maken heeft met een pop up blocker. Dus ik heb firefox zo ingesteld dat pop ups toegestaan zijn. Mijn computer is beveiligd met McAfee en ook daar geef ik aan dat het netwerk vertrouwd kan worden en ik deactiveer het phising filter en de popup blocker.

Nog steeds niks, HELP!!

Groetjes
Martin

hallo
kan het niet zijn dat de internet beveiligd is?:thumb:

Nope... Als mijn collega met een oude laptop (XP) zijn browser opent dan krijgt hij direct de login pagina van het hotelnet. hij kan dan zn credit card gegevens ingeven en kan surfen. Bij mij lukt dat niet. Ik krijg die popup niet ondanks dat ik popups overal toesta....:(

Heb je het al eens met een andere browser geprobeert?
Bijvoorbeeld IE of Opera?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan