openen access 2000 in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esther1968

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Hallo beste access-fanaten! Wie kan mij helpen met het volgende probleem? Sinds het bedrijf is overgestapt op Windows XP geeft Access (2000) om de haverklap problemen. Gedeelde of gekopieerde databases willen niet openen en geven aan dat er een verkeerd pad wordt opgegeven, het pad bestaat niet etc. etc. Het genoemde pad is echter niet het gekozen pad.... Rara hoe kan dat?
Is dat inderdaad een XP probleem of ligt het aan mij.... Aaarrrrch.... :confused: Degene met een bevrijdend antwoord verdient een virtuele hug!

Wat bedoel je precies met gedeelde of gekopieerde databases? En waar staan de databases, op een netwerkschijf of ergens anders? In principe moet windows XP geen problemen geven voor een installatie van Office 2000.

Wellicht is er iets gewijzigd in de mappings naar de server waar de database(s) op staan?

Grtz,

externe koppelingen

ik denk dat je databank gekoppeld is met externe tabellen.
Probeer eens:
Klik bij Extra ==> database hulpprogramma's en kies koppelingsbeheer

indien hier foute verwijzigen staan heb je wat je beschrijft
Oplossing; vink de tabellen met foutekoppeling aan klik op de knop en hij vraagt je naar de juiste locatie

Beschrijf eens wat je precies voor handelingen uitvoert voordat je een foutboodschap krijgt en wat de exacte foutboodschap is.

gedeelde access bestanden

Hallo beste mensen,

Heel hartelijk dank voor jullie reactie!!

Ter verduidelijking:
Elk jaar maak ik een nieuwe database (niet heel bijzonder ingewikkeld uitgevoerd maar 't werkt...).
Deze databases zijn via mijn pc gedeeld. Enkele van de gebruikers kunnen deze databases niet openen en/of gebruiken.
Toen ik dacht slim te zijn en een kopie te maken op de D: schijf kon ik er zelf ook niet meer in. Echter, via Koppelingsbeheer kan ik wel mijn eigen kopietjes openen!! Dank Ilse!!! Een virtuele hug!

Iemand nog een idee??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan