Openen bestaande excel niet mogelijk met running macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muntinadi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
Hallo allemaal

Ik zit geplaagd met het volgende probleem :
Vanuit een excel bestand met macro (bestand A) open ik een folder waarin er zich verschillende andere bestanden (foto's, documenten,...) over het opgezochte onderwerp bevinden.
De macro vanuit bestand A blijft wel lopen dmv een Userform die getoond wordt.

Als ik nu een ander excelbestand (bestand B) probeer te openen in de geopende folder dan krijg ik geen foutmelding maar opent het bestand zich ook niet tot zolang de userform van bestand A gesloten wordt.

Een oplossing zou zijn dat ik de userform sluit maar dat is dan weer niet gebruiksvriendelijk omdat dan alle informatie over het onderwerp verdwijnt.
Zijn er nog andere mogelijkheden of maak ik het me nu onnodig moeilijk ?

Alvast dank !
Groeten

Laatst bewerkt:
runt de macro om de file te openen vanuit de userform? of vanuit de macro die de userform aanroept? kun je de userform aanroepen via modeless?

userform.show 0

Wampier,
Dank voor je antwoord !!! Hopelijk kan ik de situatie nog wat verduidelijken :
Vanuit de Userform opent er zich een verkenner waarin de corresponderende beschikbare documenten getoond worden.
Daarin is het aan de gebruiker om te openen wat hij nodig heeft. Ondertussen blijft de Userform openstaan, ook als de gebruiker een excelbestand opent vanuit die verkenner.
Er wordt dus geen bestand geopend vanuit de macro, maar de macro zorgt ervoor dat het geselecteerde bestand door de gebruiker niet getoond wordt.
Hopelijk brengt dit wat klaarheid in het donker van mijn woorden :-)

De 'modeless' zal ik eens bekijken want dat ken ik (tot de vorige seconde dan) niet.

Met de Modeless is het probleem grotendeels opgelost.
De documenten laden nu wel en de gebruiker kan inderdaad zijjn andere documenten raadplegen, zelfs de excels openen is geen probleem.

Enige nadeel : de macro blijft op de voorgrond staan.
Is er nog een mogelijkheid om het nieuwe geopende excel document de focus te laten krijgen ?

Alvast dank voor de aangebrachte oplossing Wampier !!!!!
SUPER !!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan