Openen bestand & loop in VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atjuh

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Beste lezer,

Ik heb een vraag. Is het mogenlijk een bestand te openen die zich verschuild in een citrix sessie. Maw ik open een connectie die staat in mijn taakbalk en noemen we voor het voorbeeld : Desktop (Zo staat het in de taakbalk). Vervolgens wil ik dat VB de desktop opent om daarin vervolgens een excel bestand te openen waarin ik mijn voor geprogrameerde macro's heb zitten. En ik nu wil ik dat hij kijkt hoelaat het is dus zeg 8 uur. En dat hij elk uur dat bestand gaat openen. Vanaf 8 uur t/m 17 uur. Zouden jullie mij misschien de goede richting in willen sturen hoe dit te maken ?

mvg,

A_Tjuh

Ik heb momenteel Visual Basic 6

Laatst bewerkt:
een citrix sessie is een soort remote-desktop-connection? ben bang dat ik je daar niet mee kan helpen.

Maar het activeren van een taakbalk venster met een bepaalde titel zou moeten kunnen ? Als dat namelijk kan kan ik het bestand dan via de H:\ in dit geval laten openen. Dat is gewoon een directory search. Eventueel laat ik hem dat doen door eerst excel te openen en daar in iets te zetten in een macro oid.

Heeft er iemand misschien een voorbeeld code hiervan in VB6 ? Het openen van een venster die niet actief is. En tevens een Timer?

Laatst bewerkt:
Top bedankt ga even kijken wat ik hiermee kan bereiken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan