• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost openen bestand niet in de juiste positie

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Marsjahe

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2023
Besturingssysteem
windows 11
Ik upload hierbij een bestand waarin ik mijn huishoudgeld probeer te beheren. Het werkt al jaren goed, echter sinds een paar weken opent het bestand steeds op januari 2023, terwijl ik het heb opgeslagen op de pagina januari 2025. Ook valt het op dat de cellen links en rechts van de aanduiding januari 2023 leeg lijken te zijn (er staat wel degelijk tekst in). Wanneer ik op de schuifbalk een pagina verder klik, schuift het programma in een keer door naar maart 2025. Klik ik daarna weer terug komt tenslotte januari 2025 in beeld.
Enfin een beetje moeilijk uit te leggen, maar misschien voor de kenner een eenvoudige verklaring

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop voor je dat dit allemaal fictieve bedragen zijn.
Je hele hebben en houden hier neerzetten is niet verstandig.

Maar om terug te komen op je vraag
Sla het bestand op met als je de gegevens van 2025 ziet.

Voorlopig even het bestand verwijderd. Mocht het fictief zijn dan plaats je het maar opnieuw.

Willem dat doe ik steeds. Maar als ik het dan weer open staat het toch weer op jan. 23....????

Ik heb het bestand onder een andere naam opgeslagen en bij openen gaat het goed.

Ik heb het gezien en dat gebeurt hier ook.
Geen idee waarom.
Maar er is wel meer vreemd.
Als je in een cel klikt zie in de formulebalk iets totaal anders staan dan in de aangeklikte cel.

Jammer, geen verklaring of oplossing. Inmiddels heb ik geconstateerd dat wanneer het beeld met de optie "koppen" wordt weergegeven en opgeslagen, alles goed gaat. Echter, wanneer ik deze optie uitschakel, gaat het weer fout. Ik wil/durf niet weer mijn bestand met alle privégegevens te uploaden, daarom een vraagje. Ik woon in Sittard, woont een van de experts misschien in de buurt, zodat we elkaar live kunnen ontmoeten om het bestand te bekijken>?????

Post 5 gelezen en uitgevoerd? Lees dit artikel eens. Geen repair mogelijk?

Overigens:
"Het werkt al jaren goed, echter sinds een paar weken opent het bestand..."

Waar zijn jouw reservekopieën?

Ik werk ook vaak aan dezelfde bestanden en wijzig dan veel. Maar ik heb altijd een kopie achter de hand. Heb al zo vaak meegemaakt dat er bij het wijzigen iets niet goed is gegaan.

Privacy:
Als het alleen om getallen/bedragen gaat dan kun je een kopie maken en die getallen in de kopie verwijderen? Selecteren speciaal > Constanten aanvinken Getallen moet aangevinkt zijn > Tekst/Logische waarden en fouten mogen niet aangevinkt staan > OK en dan vindt de selectie plaats en druk op delete.
Alle getallen zijn dan verwijderd.

Laatst bewerkt:
Senso,
Ja, post 5 heb ik geprobeerd. De getallen verwijderen kan, maar de tekstgegevens zijn eveneens privacygevoelig. Misschien zegt het volgende je iets; Het probleem van verkeerd opstarten doet zich alleen voor als ik de optie koppen niet aanvink. Bij het laden met koppen niet aangevinkt zie ik ook dat het bestand geheel vooraan wordt geladen, terwijl de schuifbalk aangeeft dat ik ergens in het midden van het bestand zou staan....????

Naar ik begrijp staat het bestand ter beschikking van popipipo en Edmoor. Dat zijn kenners op dit gebied en ik rommel wat in de marge. Helaas kan ik je niet verder helpen.

Met of zonder koppen maakt volgens mij niet uit.
Voor zover ik het kan reproduceren:
Als je niets wijzigt in het bestand, dus alleen maar bekijken en scrollen, dan zal het bestand de volgende keer weer openen in dezelfde stand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan