Openen bijlagen outlook en bijlagen schoolmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja87

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2006
Hallo,

Ik kan de bijlagen van outlook express alleen openen met OpenOffice. Dit krijg ik niet veranderd, dit lukt echter wel als de bijlagen opgeslagen zijn als document op mijn pc.
Ditzelfde krijg ik wanneer ik bijlagen open via mijn webmail.

Kan iemand me hierbij helpen???

Verder heb ik nog een probleem. Ik kan bijlages van mijn webmail niet openen, ik krijg dan een melding dat ik deze eerst moet opslaan. En dan gaat het wel. Wanneer ik deze wil openen door rechts te klikken en dan op openen te klikken, krijg ik de volgende melding: "Een API-aanroep is niet op normale wijze beëindigd".

Heeft iemand een idee hoe ik dit weg krijg, zodat ik een document zonder op te slaan evengoed kan openen???

Alvast bedankt!!!

Ik kan de bijlagen van outlook express alleen openen met OpenOffice.
Kijk in OE bij Extra, Opties, Beveiliging. Haal het vinkje weg voor de regel over bijlagen die een virus kunnen bevatten, tc,
Ik kan bijlages van mijn webmail niet openen, ik krijg dan een melding dat ik deze eerst moet opslaan.
Ik weet niet welk web-based e-mailaccount je hebt, maar je hebt kennelijk ingesteld staan dat je mails op de server moeten blijven staan. Verander dat bij Instellingen, of Opties.

Oplossing mislukt :(

Bij Outlook Express:
Bedankt voor de snelle reactie!!!
Maar dat is niet het probleem. Ik krijg de documenten op zich wel geopend, maar niet in het juiste programma. Bijv. - .doc -, openen met Microsoft Word?!?!

Bij Webmail:
Dit vind ik echt heel vreemd?!?! Weet iemand wat API betekent???

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Een globale omschrijving van API vindt je in Wikipedia. Wat vindt je vreemd? Sommige gebruikers vinden het prettig dat zij e-mails niet meteen allemaal op hun PC krijgen, maar daar selectief in kunnen zijn. Heb je al gekeken of je het kunt wijzigen?

Wat het openen van bijlagen betreft: staat in Mapopties, Bestandstypen, MS Word als standaardprogramma ingesteld voor DOC-bestanden?
Het lijkt er op dat nu bij jou OpenOffice daarvoor is aangewezen. Dat kun je wijzigen.

Zie onderstaande afbeelding.
.

Bijlagen

• DocWord.jpg
    DocWord.jpg
    42,8 KB · Weergaven: 69
Toen ik probeerde om mijn probleem van de bijlagen openen met een ander programma probeerde op te lossen via mapopties/bestandtypen/DOC-extensie kreeg ik de volgende foutmelding... (zie bijlage)

Deze krijg ik ook niet meer weg...

Het worden alleen nog maar meer problemen...:confused:

Bedankt voor jullie hulp... maar het lukt me nog niet zo goed om alles op te lossen...

Er is iets mis met MS Word. Kun je Word wel openen om een brief te maken?
Als dat ook niet gaat, ga dan naar Configuratiescherm, Software, Programma's wijzigen of verwijderen. (Heb je de installatie CD van MS Office? Hou die dan bij de hand.) Zoek in de lijst met geinstalleerde programma's naar Microsoft Office 2003, of XP en selecteer die regel. Klik daarna op Wijzigen en antwoord op vervolgvragen Ja of OK. Uiteindelijk komt er een scherm waarin je o.a. kunt kiezen voor installatie herstellen, kies daarvoor. Ik doe hier een plaatje bij, alleen mijn MS Office is Engels, maar het beeld is hetzelfde. Je moet de middelste keus maken. Je zult de installatie CD op zeker moment in de VD-Romspeler moeten doen.

NB: het is nu wel begrijpelijk dat je Doc-bijlagen bij e-mails niet geopend konden worden.
.

Ik kan inderdaad wel gewoon een brief typen in Word. Dat lukt wel. En ik kan ook eerst Word openen en van daaruit een document openen.

Maar een document dat bij Mijn documenten staat rechtstreeks openen gaat niet...

Maar een document dat bij Mijn documenten staat rechtstreeks openen gaat niet...
Juist, maar als je in Mapoties, Bestandstypen, Word wil instellen om bestanden met de uitgang .DOC te openen, dan krijg je die foutmelding?
Ik zou dan toch doen wat ik hierboven aangaf: repareer MS Office in Software, Programma's wijzigen en verwijderen. Dan kiezen voor Wijzigen en dan repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan