Ik wil iets met het opdrachtenprompt maar dat lukt niet zoals ik het wil.
Ik wil de mappen van MSN Messenger verwijderen met behulp van een Batch-bestandje.
MSN Messenger installeert standaard op de schijf waar ook Windows op staat. Dus staat Windows op C:\ dan staat MSN Messenger daar ook.
Nu is het zo dat niet iedereen Windows op de "C:\" heeft staan. Dat is dus het probleem.
Om de mappen te verwijderen zou het volgende gebruikt kunnen worden:
rd "C:\Program Files\MSN Messenger"
Zolang Windows op "C:\" is geïnstalleerd werkt dit, maar wanneer Windows op "D:\" is geïnstalleerd niet. Ik zou dan de volgende regel kunnen gebruiken:
rd "D:\Program Files\MSN Messenger"
Eén probleem: Ik zou dan een batch-bestandje krijgen waar een hele waslijst met regels in zou komen.
Ik zoek dus iets waardoor ik gelijk op de schijf terecht kom waar de mappen van MSN Messenger staan.
Voor de Windows map werkt: %systemroot% en voor de gebruikersmap: %userprofile%
Ik zoek dus zoiets om de schijf te vinden waar Windows op geïnstalleerd staat.
%systemroot% zorgt er wel voor dat ik op de schijf kom waar Windows geïnstalleerd staat, maar daarmee kan ik, naar mijn weten, niet doorverwijzen naar Program Files\MSN Messenger.
Mijn vraag is dus: Hoe kan ik ervoor zorgen dat automatisch de goede schijf wordt gekozen??
Het liefst zou ik het bij één regel houden (zoiets):
rd "[schijfletter]\Program Files\MSN Messenger"
Maar als het meerdere regels worden vind ik het ook goed.
Alvast bedankt:thumb:
Ik wil de mappen van MSN Messenger verwijderen met behulp van een Batch-bestandje.
MSN Messenger installeert standaard op de schijf waar ook Windows op staat. Dus staat Windows op C:\ dan staat MSN Messenger daar ook.
Nu is het zo dat niet iedereen Windows op de "C:\" heeft staan. Dat is dus het probleem.
Om de mappen te verwijderen zou het volgende gebruikt kunnen worden:
rd "C:\Program Files\MSN Messenger"
Zolang Windows op "C:\" is geïnstalleerd werkt dit, maar wanneer Windows op "D:\" is geïnstalleerd niet. Ik zou dan de volgende regel kunnen gebruiken:
rd "D:\Program Files\MSN Messenger"
Eén probleem: Ik zou dan een batch-bestandje krijgen waar een hele waslijst met regels in zou komen.
Ik zoek dus iets waardoor ik gelijk op de schijf terecht kom waar de mappen van MSN Messenger staan.
Voor de Windows map werkt: %systemroot% en voor de gebruikersmap: %userprofile%
Ik zoek dus zoiets om de schijf te vinden waar Windows op geïnstalleerd staat.
%systemroot% zorgt er wel voor dat ik op de schijf kom waar Windows geïnstalleerd staat, maar daarmee kan ik, naar mijn weten, niet doorverwijzen naar Program Files\MSN Messenger.
Mijn vraag is dus: Hoe kan ik ervoor zorgen dat automatisch de goede schijf wordt gekozen??
Het liefst zou ik het bij één regel houden (zoiets):
rd "[schijfletter]\Program Files\MSN Messenger"
Maar als het meerdere regels worden vind ik het ook goed.
Alvast bedankt:thumb: