Openen Canon Pixma MP 160

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maaike79

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Even een vraag:

Er is een klein deeltje van mijn rolgordijn (hoe krijg je het voor elkaar) in mijn printer gevallen. Nu heb ik m uitgeprobeerd, maar het papier gaat er scheef in en hij print erg slecht. Ben bang dat de printer nu niet meer te maken is.
Maar, vroeg me af: hoe krijg je die printer open? Heb de achterste 4 schroefjes eruit gehaald, maar verder kom ik niet erg ver. Daarnaast vraag ik me af, kan je echt tot het binnenwerk komen? Zo ja hoe?

Alvast bedankt,

Maaike

er zit een schuif waar het papier er in gaat.
doe een stapel papier in de printer en druk de schuif er tegen aan.
die schuif zorgt er voor dat het papier in een rechte lijn gelijk de printer in wordt getrokken.
anders heeft het papier de ruimte om te bewegen.

wat bedoel je met print erg slecht?

Dag Emile,

Helaas is het niet zo makkelijk. Het stukje van mijn rolgordijn is ergens in de printer terecht gekomen, zit er dus nog in, waardoor het papier tijdens het printen niet meer recht erin gaat. Het stukje blokkeert het papier. Het papier komt er aan het eind wel weer uit, maar de print is vlekkerig en gekreukt.

Het stukje komt er niet meer uit, dus de printer moet echt open....

Maaike

aha, het zit er dus nog STEEDS in de printer,
sorry had dat niet begrepen.

kan je niet het gedeelte van de scanner omhoogklappen en zie je het stuk rolgordijn dan niet?

Nee, helaas. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het is echt bij het gedeelte waar het papier erin gaat, ertussen gegaan. Daar kan je niet zo bij. Het is een klein plastic stukje wat erin zit.

ik weet niet hoe handig je bent met een schroevendraaier dat kan zowiezo,

maar als het er in kan via het papier 'gedeeldte' kan het er ook weer uit.

flink wroeten en pielen komt er vanzelf weer uit.

anders kan je altijd nog alles openschroeven.

Ben gister behoorlijk aan het schroeven geweest, maar kan er niet bijkomen. Komende week maar eens een man ernaar laten kijken, misschien kan die m nog verder openschroeven.

Het is gelukt! De printer behoorlijk uit elkaar geschroeft en het stukje teruggevonden. En zowaar, de printer print weer zoals het hoort!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan