openen docx bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoevuh

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2010
Ik heb sinds een paar weken office 2010 home & student versie.
Echter nu kan ik oudere bestanden niet direct openen door er op te klikken. Ik krijg dan de melding dat of de toepassing niet is geinstalleerd of dat ik deze in standaardprogramma's moet toewijzen. Tot zover lukt het allemaal wel, maar bij het toewijzen kan ik nergens word of excel vinden.

Bij het opvragen van de eigenschappen in mijn startbalk krijg ik het volgende adres;
C:\Program Files (x86)\Common Files\microsoft shared\Virtualization Handler

vanuit daar worden zowel excel als word geopend, ik kan dus bij mijn standaardprogramma's mijn documenten niet koppelen aan word 2010.

Iemand een oplossing of al eens eerder gehoord van het probleem?

Alvast bedankt
Groeten Wim

Dit specifieke probleem ken ik niet, wel problemen met bestandskoppelingen.
Die los je op door met rechts te klikken op het document en voor openen met te kiezen.
Vervolgens kies je voor standaard programma selecteren.
En in dat venster voor bladeren.
Daar ga je naar program files, of mogelijk program files(x86) - wanneer je windows 64bit hebt) en dan naar microsoft office, office13
Dat laatste is beetje een gok, daar ik zelf v2010 nog niet heb, maar ik neem aan dat ze dezelfde lijn hebben voortgezet.
mvg Leo

In dit geval zou het dan office 14 zijn, echter staan daar de programma's niet in. Hiermee zijn ze dus ook niet te selecteren.

Oké 13 hebben ze overgeslagen....

Bij een 64bit zijn ze mogelijk te vinden in program files (x64)
(dan zou je echter ook de 64 bit versie van office gebruiken)

Verborgen bestanden zijn het normaal gesproken niet.
maar je kunt proberen bij map opties verborgen bestanden op zichtbaar zetten.

Ook is een mogelijkheid om naar winword.exe te zoeken, in het zoekvak van start (althans bij vista en w7)
Dan rechtsklikken op het resultaat en bestandslocatie openen.
Dan weet je waar ze zitten.

Zoals in mijn vraag gezegd krijg ik dan het volgende adres;
C:\Program Files (x86)\Common Files\microsoft shared\Virtualization Handler

Alles wijst terug naar dat pad..

Het doel;
"C:\Program Files (x86)\Common Files\microsoft shared\Virtualization Handler\CVH.EXE" "Microsoft Word 2010 9014006104130000"

Ofwel hij verwijst niet naar word maar naar die handler. Ik kan ze verder ook echt niet vinden.

Graag meer advies of tips

Volgens Google zou dit de Click to run installatie zijn.
Dit gaat over Outlook, maar is hetzelfde probleem.
De genoemde oplossing is echter niet de gewenste (lijkt me:)), maar ik heb helaas nog geen andere gevonden.

I figured out the problem. I had installed the "Home and Student" version of Office 2010 Beta, which uses this new "Click-to-Run" feature. Apparently, the Outlook.exe is downloaded, and run from a new mapped Q: drive, which you have no permissions to view. I uninstalled the Home/Student version and instead installed the Professional Office 2010 Beta. Now I have the regular EXE's in the Office14 folder.

Nee is niet echt de gewenste oplossing. Gezien ik de laptop ook nog wel eens zakelijk gebruik zal ik dan de pro editie ook moeten kopen.

Ik zal maar eens te rade gaan bij microsoft (hopen dat ze er een oplossing voor hebben)

Maar bedankt in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan