openen gele mapjes in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taalkring

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
309
Beste mensen,

Als ik in verkenner aan de rechterkant van het scherm een gele map aanklik dan verschijnt het venster met de zoekfunctie i.pv. dat de map geopend wordt en ik de files gelijk kan zien.

Hoe kan ik dit veranderen zodat ik gewoon de bestanden weer zie.

Groetjen,

SBO "de Taalkring"
 
Ga naar Instellingen, Mapopties.
Scroll op het tabblad Bestandstypen naar het bestandstype Map en selecteer dit.
Klik op bewerken en selecteer open in het venster.
Klik op de knop "Als standaard instellen" en klik op OK.
Zie je de optie Open niet in het venster staan, klik dan op de knop Nieuw onder het venster.
Typ open in het vak Actie.
In het vak "Toepassing die wordt gestart voor de actie" zet je C:\WINDOWS\explorer.exe "%1" (spatie na .exe!).
Klik op OK, selecteer open, klik op de knop "Als standaard instellen" en klik op OK.

Guus.
 
Helaas hij doet het weer

Helaas Guus,

Ik denk dat ik weer een beroep op je moet doen. het probleem is weer teruggekeerd. Zijn er nog andere oplossingen?

Groetjes,

SBO "de Taalkring"
 
Je kunt het volgende nog proberen: Start op in veilige modus (tijdens opstarten Ctrl ingedrukt houden) en kies in het opstartmenu "Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus"
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met 5 registerkopiën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab. In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn.
Zet de registerkopie van 5 dagen geleden (de oudste) terug; als het goed is, is dat er een van vóór de problemen.
Start hierna opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Doe, als dat ook niet helpt, wat ik in het geval van dit soort rare problemen altijd doe: Installeer Windows over de bestaande installatie heen. Duurt ongeveer een half uur.
Gewoon de Windows cd-rom in de drive.
Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren. Je moet waarschijnlijk alleen wat overbodige pictogrammen van je bureaublad en uit je startmenu halen na afloop.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan