Openen harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Francky

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2009
Probleemstelling:
Op mijn bureau liggen twee stekkers, 1 van de fotoprinter 24V en 1 van mijn externe harde schijf, 12V, je ziet het al aankomen. Ze hebben dezelfde fiche en die vn de 24V heeft in de harde schijf gezeten en het ergste is, ik heb het zelf gedaan. Gevolg is dat de meeste foto's van de kinderen verdwenen zijn, normaal heb ik altijd een tweede kopie maar een vriend had de zondagavond ervoor dringen een harde schijf nodig om zijn eindwerk (films à 90GB) op maandag te kunnen afgeven.
(oh ja, het is niet de behuizing die kapot is maar wel degelijk de schijf zelf)
Nu werkt natuurlijk de harde schijf niet meer,.. ik kan de schijf wel verzenden voor datarecovery maar dan ben ik al gauw 600à1000euro kwijt.
Een tweede oplossing zou volgens mij moeten lukken maar ik wil er graag even wat meningen over van jullie.
Ik kan een tweede identieke schijf op de kop tikken, ik vermoed dat bij de mijne de platters niet beschadigd zijn maar enkel het elektronische deel. Stel dus dat ik beide schijven netjes open haal en de platters van mijn kapotte schijf wissel met die van de nog werkende. Boel terug dicht gooien, hopen dat ik geen onderdelen over heb, :D en weer aansluiten. Alles natuurlijk in zo goed mogelijk omstandigheden, stofvrij, handschoenen ed.
Heeft dit slaagkans??

Wellicht is alleen de controller opgeblazen en hoeft de schijf niet open.

ik heb de schijf al in een andere behuizing gestoken en dat werkt niet
een andere schijf in deze behuizing werkt nog wel, jhet is dus wel degelijk de harde schijf zelf, of zit de controller ergens op de harde schijf waar je aankan zonder ze te openen, dat zou wel heel mooi zijn,..
ik hoor het graag,..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan