Openen met instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moi, De tweede link doet het niet meer Deadcops.
Nou, ik denk dat het wel kan afhankelijk van het commando dat je geven kunt want je zult een argument moeten gebruiken als je een bestand aanroept. Bijvoorbeeld <"voeruit" "bestand"> De batch voeruit.bat zoekt dan uit wat voor een extentie dit bestand heeft en met welk programma het moet openen. Jammer dat Windows niet echt meer DOS heeft en volgens mij is het zonder DOS niet zo gemakkelijk meer om een batch te maken. Windows is natuurlijk zelf uitgebreid in te stellen voor wat het moet doen met bestanden die je kiest. Als je denkt dat je het register zou kunnen aanpassen dan moet ik antwoorden dat Windows dat voor je doet.
Het argument op de commando regel na de naam van de batch noem je in de batch $1. Dan een aantal regels met eenvoudige opdrachten als IF en Go maar ik weet het niet meer precies om eerlijk te zijn.

We hebben een afdeling voor vragen over programmeren. Zij zullen er daar meer raad mee weten DC. Kom je hier een beetje verder mee?

Nou nee niet echt eigenlijk, maar aan jou antwoord te zien is dit dus niet mogelijk zoals ik het wil.

De extensie van het bestand die weet ik trouwens al. Dat is *.vnc
Deze moet geopent worden met vncviewer waar ik de locatie ook van weet.

Het is dan ook de bedoeling dat de "domme" mensen alleen het batch bestandje ofzo hoeven te runnen en dan de *.VNC file kunnen openen.

Niet dom, alleen onwetend.
Als je rechts klikt op een *.vnc bestand en Eigenschappen kiest dan kan je bovenaan, op het tabblad Algemeen bij Openen het programma opgeven waarmee het bestand moet worden geopend. Ook als je in dat programma zelf geen bestandstypes kunt opgeven zou zo een programma dat bestand dan moeten openen. Anders zou er ook geen andere mogelijkheid zijn. Het verandert trouwens de toewijzing van alle bestanden van dat bepaalde type. Interessant is nog dat je ook een batch kunt toewijzen om de opdracht extra opties te geven, mededelingen te doen of nog te filteren op input.

Ik neem aan dat dit dus niet kan zoals ik wil.
Ik los dit wel op een andere manier op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan