"openen met" niet beschikbaar in snelmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de JPG bestanden heeft altijd "Openen met" gestaan, tot voor een paar dagen. Maar het is nu opgelost, al weet ik niet waarom. Verwijdering Bit defender???

Laatst bewerkt door een moderator:
EDIT: Dit schijnt nu niet meer relevant te zijn, want het probleem is 'automagisch' opgelost. Ik had vanuit het forum geen notificatie gekregen van die nieuwe posting(s), zoals wel vaker gebeurt :rolleyes:, dus onderstaande mag genegeerd, maar ik laat het het staan voor het geval iemand hier komt waar het probleem niet 'automagisch' oplost.

Ik heb dat even nagespeeld (selectie te uploaden bijlagen op het Helpmij forum waar wel Openen met beschikbaar was), en dan blijkt dat je (op dat moment) niet Explorer.exe (=Verkenner) gebruikt maar de webbrowser (bij mij is dat Firefox). Dit onderzoekstraject is dus voor jouw probleem niet relevant.

Ik heb daarna gegoogled op: repair open with context menu
en ik kom 1000en opties tegen, uiteraard ook die van Edmoor.
Ik raad je aan om dat zelf eens te gaan doen en te kijken of je een optie/tip tegenkomt die mogelijk hout snijdt / je kan helpen.

Even een selectie die mogelijk je vooruit helpt:
a. Naast de ingang van Edmoor nog enkele andere zaken toevoegen aan het register:
Windows Registry Editor Version 5.00

; Created by: Shawn Brink
; http://www.tenforums.com
; Tutorial: http://www.tenforums.com/tutorials/33975-open-context-menu-add-remove-windows-10-a.html

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\Open With]
@="{09799AFB-AD67-11d1-ABCD-00C04FC30936}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\Open With EncryptionMenu]
@="{A470F8CF-A1E8-4f65-8335-227475AA5C46}"

Die eerste heb je al uitgevoerd en de tweede (naar zeggen) ook. Was al in deze discussiedraad aangedragen door Senso.
Uiteraard weer in een "Als Administrator uitvoeren" gestarte cmd.exe , voor de tweede commando toevoeging/wijziging van het register:
reg.exe add "HKCR\*\shellex\ContextMenuHandlers\Open With EncryptionMenu" /ve /d "{A470F8CF-A1E8-4f65-8335-227475AA5C46}" /f
b. Gebruik ShellExView. [Was ook eerder al als tip gegeven.]
Disable daar alle niet-Microsoft entries: Kies Options -> Hide All Microsoft Extensions
Selecteer alles wat over blijft, rechtsklik erop en kies voor: Disable Selected Items
Sluit ShellExView, herstart je computer en kijk of het beter gaat.
Gaat het daarna beter, weer ShellExView openen, weer alle Microsoft Extentions hiden en dan selectief de overgebleven entries inschakelen, weer de computer herstarten etc. totdat je de 'schuldige(n)' in beeld hebt (en die dan weer disabelen, natuurlijk).
PS: Je zou kunnen beginnen met, zoals gesuggereerd, eerst alleen de Context Menu items van 'vreemde' origine disabelen. Filter dan dus even op de kolom Type.
c. Download, pak uit en start FileTypeDiag
Pak eens een paar voorbeelden (mappen, types bestanden etc.) waar Openen Met ontbreekt, en draai daar dan de uitvoer van uit en zip die in een .zip bestand die je als bijlage bij je volgende posting doet. Vermeld per rapport welke extensie het ermee bekeken bestand had.
Dan kunnen we vergelijken met wat wij hebben/zien daaromtrent op onze eigen computers.
d. [Alleen vermeld ter referentie, hoeft nu niets mee te gebeuren, want dat doe je al met c. wat mee] hier, vanaf "Managing the Context Menu Entries manually using the Registry (For "Advanced" users)" staan de entries in de registry die relevantie hebben voor (het context-menu van) een aantal 'populaire' bestandstypes.

En met * bedoelde ik (natuurlijk) Alle bestandstypes, net zoals * gebruikt werd in de registry-ingreep waar de tip van Edmoor naar verwees. Doe daar nu maar even niets mee, omdat je CCleaner gebruik het probleem niet oplost(te).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen voor de moeite, al hoop ik dat het probleem definitief is opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan