• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Openen met specifiek tabblad maar dan zonder xlsxm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahjazz

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Hallo,

Ik ben aan het puzzelen met het volgende. Ik heb één Excel sheet met veel tabbladen. Veel tabbladen (met grafieken) halen de data uit het eerste tabblad. Er zijn zeg maar 4 verschillende mensen binnen de organisatie die allemaal een aparte grafiek willen bekijken van de Excel sheet met hun specifiek informatie. Wat ik dus wil, is dat ze allemaal automatisch op de voor hun gewenste grafiek/tabblad komen. Nu kun je met alt F11 commando's geven maar dan heb je 4 verschillende xlsxm, macro's. En die worden niet automatisch bijgewerkt vanaf het bron bestand.

Nu kwam ik op internet een veel betere oplossing tegen door achter de extensie, een # toe te voegen en de naam van het tabblad. Dus zoiets als dit: Annual/Budget2010.xlsx#'Sheet3'

Maar ik krijg het niet aan de praat. Iemand nog een goed idee? Zou ik super waarderen.

Dank je wel.

robin

Zo veel beter is die oplossing dus ook niet, hé. :)

hahaha nee dat klopt, ik had goede hoop en leek mij de ideale manier...

Ik was al benieuwd naar de oplossing (waar ik trouwens niet in geloof, maar wie ben ik)
Met een vb bestandje zal er snel een oplossing worden geboden

Nu kun je met alt F11 commando's geven maar dan heb je 4 verschillende xlsxm, macro's. En die worden niet automatisch bijgewerkt vanaf het bron bestand.

Kan je dit even toelichten?

Zonder gebruik te maken van een macro zal Excel bij het openen altijd naar de plek gaan toen het het bestand werd opgeslagen.

Die kan sowieso niet:
"Ik heb één Excel sheet met veel tabbladen"

Een Excel sheet IS een tabblad.
Je bedoelt dus een Excel document (werkboek) met veel tabbladen (sheets)?
Dan maak je er toch een tabblad bij waarin een menu zit waaruit men kan kiezen welk tabblad moet worden geopend?

Laatst bewerkt:
Dank

Dat met Alt F11 stond beschreven in een andere website.

Klopt, ik bedoel ook een werkboek met veel tabbladen. Dat geeft maar aan dat ik er geen verstand heb ;-)

Extra tabblad met een menu is een optie ware het niet dat ze vanuit een webportal komen met verschillende buttons. Al klikkend op een button, kom je dan op het juiste tabblad. Met de menu optie moeten ze 2 keer een keuze maken, één keer op de website en dan nog een keer in Excel....voor de meeste gebruikers is dat één klik te veel....

Wat VenA al zei, Excel zal het document openen op het tabblad dat actief was bij het afsluiten. Als dat een ander tabblad moet zijn dan zal dat ergens van afhankelijk moeten zijn, maar het zal sowieso via een stukje VBA moeten en dat zal maar 1 klik zijn na het openen van het document.

Laatst bewerkt:
Waarom niet per persoon een bestand met een querytable naar het bestand met de gegevens die voor hen bestemd zijn ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan